![]() |
Har funderat lite lätt på detta scenario.
Användare sms'ar till typ 72200 med ordet TIPS och får tillbaka en massa träffar till sin mobil i ett sms. Vem kontaktar man. Berätta mer om ni vet hur man går tillväga! Jag är helt lost på detta :) |
|
Tack Björn! Ska forska vidare :)
|
Mitt tips är att undvika företaget vars namn börjar på 'My' och slutar på 'Pay'.
/f.d. kund |
Citat:
|
robertsson >> Om du inte vill/får skriva om det här i tråden så PM'a gärna mig.
|
Jag använde MyPay i början av året för att skicka SMS. Första kontakten var bra och vi kom fram till ett pris. Mot min vilja skrevs ett 12 månaders avtal (jag vill inte binda upp mig egentligen, men MyPay ville binda upp mig i 12 mån) och jag började använda tjänsten. Ganska snart märkte jag att det inte gick att skicka meddelanden till många porterade nummer, t.ex. nummer som porterats från Vodafone till Telia. Trots upprepade felanmälningar och löften hände inte någonting. Alla fakturorna som kom var felaktiga och droppen var när MyPay ville ha ca 20% (minns inte exakta siffror idag) mer betalt än avtalat. När jag hänvisade till avtalet blev jag uppringd av MyPay som ville bryta avtalet efter 3 månader för att dom gick back på mina SMS.
Varför kräver dom 12 månaders avtal om dom själva vill dra sig ur efter ett tag??? Ytterst oproffesionellt. Dessutom var kvaliten routingen urdålig, visst köpte jag bulk routing men 5-10% fel är alldelles för mycket. Idag använder jag bulk hos sms.42it.se och har ca 1% fel. |
Det var intressant att höra robertsson
Vad kör ni med i dagsläget? Vad var fel med MyPay. Hade även en konflikt med MyPay men snarare berodde det på att de var klåpiga samt okunniga i början. De lovade många mil mer än vad de kunde hålla. - "Ni kan använda vårt inlösenavtal" - "Produkten snart klar" Men det kan även drabba den bäste.. |
robertsson: Vilken kvalité använder du hos 42it? ekonomi, standard eller prioriterad? Och hur hanterar du felmarginalen? Får man besked på vilka sms som inte kommer fram och kan skicka dem på nytt?
|
Jag har en egen routing som jag avtalat med 42it. Eftersom jag erbjuder en gratis sms tjänst så har jag i dagsläget inte tyckt att det varit värt lägga ner det jobb som behövs för att hantera kvitton. Jag tycker att 99% tillgänglighet för en gratistjänst räcker i dagsläget.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson