WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Telenor har sagt upp mitt nr pga inaktivitet. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1066551)

naak2803 2016-03-25 22:39

Telenor har sagt upp mitt nr pga inaktivitet.
 
Hej,
det är så att jag hade ett Telenorkontaktkort som var kopplat till WyWallet. Den har jag endast använd som extra telefon för att tex ta emot samtal (facetime) och göra betalningar online med då å då.

Efter 6 månaders inaktivitet så märker jag nu att det nu står "ingen service" längst upp i statusbaren i telefonen.

När jag ringer numret kommer jag till en person som har fått mitt gamla nummer. Är det inte lite dåligt ut säkerhetsperspektiv??? att bara ge ut mitt nummer till en annan person...

för att testa säkerheten... så testade jag givetvis att köpas saker och betala med wywallet med samma nummer och vipps så gick köpet igenom... :S

jag har nu fått hem grejerna men jag antar att fakturan blir en överraskning till den nya innehavaren... hur tänkte Telenor här egentligen?? :o

Piraten 2016-03-26 09:08

Vems trollkonto är detta egentligen?

Lidback85 2016-03-26 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av naak2803 (Inlägg 20516701)
Hej,
det är så att jag hade ett Telenorkontaktkort som var kopplat till WyWallet. Den har jag endast använd som extra telefon för att tex ta emot samtal (facetime) och göra betalningar online med då å då.

Efter 6 månaders inaktivitet så märker jag nu att det nu står "ingen service" längst upp i statusbaren i telefonen.

När jag ringer numret kommer jag till en person som har fått mitt gamla nummer. Är det inte lite dåligt ut säkerhetsperspektiv??? att bara ge ut mitt nummer till en annan person...

för att testa säkerheten... så testade jag givetvis att köpas saker och betala med wywallet med samma nummer och vipps så gick köpet igenom... :S

jag har nu fått hem grejerna men jag antar att fakturan blir en överraskning till den nya innehavaren... hur tänkte Telenor här egentligen?? :o

Varför ringer du dom inte och frågar istället? Mycket enklare med direktkontakt, än att ställa frågan på ett forum. 020-222 222, öppet dygnet runt enligt telenors sida.

gregoff 2016-03-26 10:45

Troligen samma regler som Telia har på sina kontantkort, dvs måste ske aktivitet på numret. Minst ett sms skickat/mottaget och/eller ett samtal ringt/mottaget. Men som tidigare talare sa, du får troligen bättre svar om du faktiskt ringer och frågar.

Thomas 2016-03-26 12:02

Man kan ju hålla med om att det är konstigt att köp går igenom.

patrikweb 2016-03-26 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas (Inlägg 20516709)
Man kan ju hålla med om att det är konstigt att köp går igenom.

Som ägare av en teleoperatör så är jag inte så förvånad, vet om alla sådana problem som kan uppstå men billing av separata betaltjänster.

Och när något redan finns akivt sedan början och tredje part inblandad så en del problem.

Stora problem är att Telenor tar tillbaka nummer på så kort tid och ger ut direkt till anan kund. Troligtvis har dom slut på vettiga nummerserier.

Sedan som kund vill man även inte få ett smutigt nummer som någon annan haft innan, och risk få massa oönskade samtal. Knappast roligt få någon gammal horas nummer eller langare eller så och få massa konstiga samtal på natten.

naak2803 2016-03-26 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 20516703)
Vems trollkonto är detta egentligen?

nu hängde jag inte med?

naak2803 2016-03-26 14:50

jo då jag har ringt dem, men kundtjänsten kan ju inget om detta....

kundtjänst: "hmmmm låter ju konstigt och ologiskt, men jag har faktiskt inget bra svar på frågan."

De flesta här inne borde veta att:
kundtjänst = 3rd line-support = läsa av en manual

KristianE 2016-03-26 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av naak2803 (Inlägg 20516720)
jo då jag har ringt dem, men kundtjänsten kan ju inget om detta....

kundtjänst: "hmmmm låter ju konstigt och ologiskt, men jag har faktiskt inget bra svar på frågan."

De flesta här inne borde veta att:
kundtjänst = 3rd line-support = läsa av en manual

Kundtjänst är definitivt inte 3rd line - de är 1st line!

naak2803 2016-03-26 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20516724)
Kundtjänst är definitivt inte 3rd line - de är 1st line!

oj jag mena 3rd line såklart.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson