WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   VPS öka sänka CPU , minne dynamisk ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1066469)

ah-berg 2016-03-09 22:13

VPS öka sänka CPU , minne dynamisk ?

Vilka VPS-leverantörer stödjer att man kan reglera minne och CPU-cores under drift? Vet att Amazon inte gör det medans Ipeer elastic cloud gör det.
Några som kör med det här? Tycker det oftast är än bättra och enklare lösning än att sätta upp lastbalanserare och flera instanser.

Esuk 2016-03-09 23:07

Har kört med det på GleSys och det fungerade finfint. Tror att även cloudroyale har det (kommer inte åt deras sida för tillfället)

ah-berg 2016-03-10 16:35

Reglerar du manuellt eller automatiskt beroende på last?

Kollade in DigitalOcean som jag hört mycket gått om men de har inte den möjligheten utan de erbjuder färdiga mallar för vilken typ av maskin man vill ha. Deras priser ser dock väldigt tilltalande ut.

rulle 2016-03-10 20:39

Kan bara instämma med att DigitalOcean fungerar bra. Men som du säger har de inte funktionaliteten du är ute efter.

Esuk 2016-03-10 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av ah-berg (Inlägg 20516396)
Reglerar du manuellt eller automatiskt beroende på last?

Kollade in DigitalOcean som jag hört mycket gått om men de har inte den möjligheten utan de erbjuder färdiga mallar för vilken typ av maskin man vill ha. Deras priser ser dock väldigt tilltalande ut.

Reglerade manuellt, de har dock ett API som du skulle kunna använda och bygga en automatisk lösning med.

Har kört mycket på DigitalOcean med, det är absolut inget fel på dem förutom att de har just låsta paket och man inte kan välja själv. Kör fortfarande mycket utvecklingsservrar hos dem men mina produktionsburkar brukar hamna på GleSys.

gregoff 2016-03-10 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Esuk (Inlägg 20516405)
Reglerade manuellt, de har dock ett API som du skulle kunna använda och bygga en automatisk lösning med.

Har kört mycket på DigitalOcean med, det är absolut inget fel på dem förutom att de har just låsta paket och man inte kan välja själv. Kör fortfarande mycket utvecklingsservrar hos dem men mina produktionsburkar brukar hamna på GleSys.

Även om Digital Ocean säkert lämpar sig bra för produktion så har jag en känsla av att deras (kanske) primära målgrupp är utvecklare som vill ha igång dev/test/stage miljöer lite kvickt med enkel prissättning och ok prestanda.

Sorry för off-topic

Clarence 2016-03-11 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av gregoff (Inlägg 20516406)
Även om Digital Ocean säkert lämpar sig bra för produktion så har jag en känsla av att deras (kanske) primära målgrupp är utvecklare som vill ha igång dev/test/stage miljöer lite kvickt med enkel prissättning och ok prestanda.

Sorry för off-topic

Vore konstigt. De kunderna kommer ligga kvar på max 3 instanser medans de som använder dem för prod kan växa riktigt snabbt, speciellt med tanke på hur extremt dåligt skrivna många nya produkter är :) Dessutom tror jag det är väldigt ovanligt att lägga andra miljöer än prod på en leverantör om man inte även har prod där. Om inte annat så är det ett dumt val.

NiclasA 2016-06-08 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Esuk (Inlägg 20516373)
Har kört med det på GleSys och det fungerade finfint. Tror att även cloudroyale har det (kommer inte åt deras sida för tillfället)

Det finns några olika leverantörer som stödjer detta. Beebyte, Ipeer, Cloudroyale etc. är några och det finns säkert en handfull till. Vet att i varje fall de två förstnämnda kan göra det per automatik.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson