WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Letar efter colo - erfarenheter? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1066415)

Lidback85 2016-02-27 12:14

Letar efter colo - erfarenheter?

Är det någon som haft/har någon/några servrar ute på colo som kan tipsa om något stabilt ställe?

* Skall användas som privatperson så företaget måste ha möjlighet att hyra ut till privatpersoner.

* Någorlunda bra prislapp

* Ha något kompetent ddos-skydd

* Serverhall i Sverige

* Stabil/Snabb support

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Piraten 2016-02-27 12:21

http://adminor.se/ är braiga

Lidback85 2016-02-27 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 20516179)

Ett tips bara, eller talar du av egen erfarenhet?

Lilleklump 2016-02-27 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Lidback85 (Inlägg 20516178)
Är det någon som haft/har någon/några servrar ute på colo som kan tipsa om något stabilt ställe?

* Skall användas som privatperson så företaget måste ha möjlighet att hyra ut till privatpersoner.

* Någorlunda bra prislapp

* Ha något kompetent ddos-skydd

* Serverhall i Sverige

* Stabil/Snabb support

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Inleed eller Glesys. Inleed för privat och glesys för företag.

ZynX 2016-02-27 21:03

Virtualcenter.se alla gånger.

Dock så har inga bra providers i Sverige något vidare DDoS skydd.
Vissa enstaka har egna tvättar så som IP-only/Telia som har egen tvätt.

Lidback85 2016-02-28 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Lilleklump (Inlägg 20516183)
Inleed eller Glesys. Inleed för privat och glesys för företag.

Tack för tipset. Gällande inleed så är det inte aktuellt för min del. Superfin prissättning och vet att supporten är supersnabb. Men de verkar inte ha någon större möjlighet vid eventuell DDoS (även i mindre skala).
Glesys har jag ännu inte kikat på. Har du nå egna erfarenheter därifrån?
Om det absolut krävs företag för att hyra in sig där, så kan jag i värsta fall baka in det i ett företag.

Citat:

Ursprungligen postat av ZynX (Inlägg 20516184)
Virtualcenter.se alla gånger.

Dock så har inga bra providers i Sverige något vidare DDoS skydd.
Vissa enstaka har egna tvättar så som IP-only/Telia som har egen tvätt.

Du har så helt rätt. Utbudet är mycket större utomlands, tyvärr. Och man vill ju helst inte behöva kasta servrarna utomlands i första hand.
Vet en svensk provider i dagsläget som tvättar trafiken hos deras olika ISP. Tyvärr tillhandahåller inte dom colo i dagsläget. Kommer eventuellt som tjänst inom 1-2 år i framtiden.

Har du egen erfarenhet av virtualcenter? Tänkte om du isf kunde utveckla din erfarenhet därifrån.

Norman 2016-03-02 18:27

Tack Piraten för rekommendationen :)

Vi har erfarenheter av det mesta. Men istället för egenreklam i tråden får du gärna kontakta mig så hjälper jag gärna till. Mvh Norman på Adminor

ZynX 2016-03-04 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Lidback85 (Inlägg 20516187)
Tack för tipset. Gällande inleed så är det inte aktuellt för min del. Superfin prissättning och vet att supporten är supersnabb. Men de verkar inte ha någon större möjlighet vid eventuell DDoS (även i mindre skala).
Glesys har jag ännu inte kikat på. Har du nå egna erfarenheter därifrån?
Om det absolut krävs företag för att hyra in sig där, så kan jag i värsta fall baka in det i ett företag.

Du har så helt rätt. Utbudet är mycket större utomlands, tyvärr. Och man vill ju helst inte behöva kasta servrarna utomlands i första hand.
Vet en svensk provider i dagsläget som tvättar trafiken hos deras olika ISP. Tyvärr tillhandahåller inte dom colo i dagsläget. Kommer eventuellt som tjänst inom 1-2 år i framtiden.

Har du egen erfarenhet av virtualcenter? Tänkte om du isf kunde utveckla din erfarenhet därifrån.

Dels är dom väldigt trevlig och kunniga sen är de även kombinerat med pris och kvalité.

Har bara 2 VPSer kvar hos dom men de har jag aldrig märkt några problem med överhuvudtaget under alla år som jag varit kund.

Gällande Co-lo har jag ingen erfarenhet men deras nät är väldigt bra.

Kan även rekommendera GleSYS som är väldigt duktiga på det dom gör.

Hoppas du hittar rätt företag i co-lo djungeln.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson