![]() |
Svensk hosting för wordpress?
Är på jakt efter svensk hosting som lämpar sig bra för wordpress? Runt om i Europa och USA finns det gott om "Managed wordpress hosting".
Men finns inte något liknande eller bättre i Sverige? Vår infrastruktur är ju trots allt väldigt bra. Eller skulle det rentav vara bättre att ha sin server i Amsterdam? Jag har haft City Network, men är inte nöjd med deras laddningstider, support eller ja i stort sett ingenting förutom att man kan installera och sköta domänerna enkelt (men det kan man ju på flera ställen). Jag vill ha snabb och pålitlig hosting i Sverige eller Amsterdam. Vad rekommenderar ni? |
Wordpress flyger fram med redis, så försök ta ett webbhotell som erbjuder redis.
|
Memcache eller Redis valet är ditt
Ordentligt tilltagna gränser från början med möjlighet att skruva upp när det behövs. |
Citat:
|
Citat:
http://www.oderland.se/blogg/redis-pa-premium/ |
Citat:
|
Erbjuds detta på ett vanligt webbhotell eller behöver man dedikerad server eller liknande?
Min största hemsida har drygt 4000 besökare dagligen. Kommer det verkligen att räcka med vanligt webbhotell om jag vill ha laddningstider under sekunden? Och isåfall vart går gränsen för när man "växer" ur ett vanligt webbhotell? |
Citat:
|
Vad kostar det att öka dessa resurser då och hur mycket får man från början? Hittar inget om just detta på er hemsida.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson