![]() |
Säljes: Nischad webbutik m omsättning.
Webbutik med väldigt nischad produkt.
Sidan är väldigt enkelt byggd och jag rekommenderar framtida ägare att snygga till den och kanske utöka antalet produkter. Jag tänkte göra det+ kampanj på Facebook men har inte fått tid och väljer därför att sälja sajten. Ingen marknadsföring är gjord i dagsläget, all trafik är organisk från Google. Ca 1-10st besökare/dag Ca 1-2st beställningar/vecka. Helt otroligt med den låga trafiken! Beräknat på de senaste nio veckorna. Sajten har haft en omsättning på 2700kr under nio veckor som jag har tillhandahållit produkten. Produkten kostar ca 90kr ink porto i inköp och säljs för 199kr/st. Ditt inköpspris går att få ner om du köper fler. Jag kan förmedla kontakt med återförsäljaren. Har 2-3 kuddar hemma så det kommer inget direkt lager till köpet.. Spår en god framtid för den som har tid att lägga på en Facebook Ads kampanj. Detta kan bli en riktig fluga! Domänen är kramkudde.se Du får även kramkudden.se let the bidding begin! |
Vad kostar frakten för en kudde?
|
Citat:
Kunden betalar idag ingen fraktkostnad, däremot erbjuds det idag endast fakturabetalning och det tillkommer en fakturaavgift på 29kr som täcker iaf en stor del av fraktkostnaden.. Har inte undersökt om det finns alternativ som är billigare. Skickar i vanliga post-plastpåsar idag. Ökar du säljvolymen är det säkert lönsamt att ta fram en metod för att vakumförpacka kudden så den blir mindre och därmed billigare att skicka. En kudde väger ca 390g. |
90kr i kostnader minus 39kr frakt = 51kr per kudde, går det inte att hitta kudden för 10-20 kr från annat håll?
Har bekanta inom textil industrin med fabrik och hela köret som kan tillverka all textil efter beställning inom EU. Men undrar hur mycket tillväxtpotential mys-kuddarna har. |
Citat:
Det går säkert att få ner priset rejält. Särskilt om man får upp säljvolymen. Som du ser på sidan har jag lagt noll energi på detta projekt och särskilt lite energi på det tråkiga som att försöka få ner kostnaderna..;) Tillväxtpotentialen skulle jag säga beror på den som köper sajten. Med Facebook Ads och kanske kontakt med kvinnliga bloggare tror jag det kan bli en fluga. Kul grej att ge till sin partner eller vän och för ex singeltjejer.. |
Off topic: Jag skulle promota den som skämt-present till svensexor/möhippor? :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson