WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vart sälja .com-domän (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1064020)

niklas_SWED 2015-01-26 11:19

Vart sälja .com-domän

Har ni några tips på vart man säljer bra .com-domäner bäst?

Har kikat runt en del och hittade flippa.com. Någon som har erfarenheter eller sålt en domän där?

Finns det andra bra sidor?

laststory 2015-01-26 11:38

Beror ju på hur "bra" de är. Skulle anlitat en erkänd domänmäklare om de var riktigt bra, oftast är de inte det då brukar Sedo, Godaddy med flera duga gott. Flippa är en märklig handelsplats, kräver ofta att du betalar dyra tillägg om du ska få snurr på buden.

Captain Thailand 2015-01-26 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20505512)
Beror ju på hur "bra" de är. Skulle anlitat en erkänd domänmäklare om de var riktigt bra, oftast är de inte det då brukar Sedo, Godaddy med flera duga gott. Flippa är en märklig handelsplats, kräver ofta att du betalar dyra tillägg om du ska få snurr på buden.

Håller med.

Jag tycker personligen det verkar bättre att köpa än att sälja på Flippa och vice versa på SEDO. Generellt sätt naturligtvis.

niklas_SWED 2015-01-26 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20505512)

Jo jag såg också att flippa har väldigt dyra premium tillägg osv och det verkar ju nästan vara tvång på att köpa det om domännamnet ska synas. Men å andra sidan så kanske det är en liten peng om man får igenom försäljning.

Sedo tycker jag många har skrivit dåligt om, kan gå flera månader innan man får pengar fast försäljningen är klar. Tycker även det är väldigt bökigt när man är inloggad på den sidan... men det kanske bara är jag som tycker det.

Har du personligen sålt något via Godaddy?

Captain Thailand 2015-01-26 11:45

Hej,

Från SEDO och Afternic har jag fått betalt i princip direkt efter avslutad affär.

Listar man domänen på Afternic så dyker den automatiskt upp till salu på många andra sajter, vilket naturligtvis är bra.

niklas_SWED 2015-01-26 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20505515)
Hej,

Från SEDO och Afternic har jag fått betalt i princip direkt efter avslutad affär.

Listar man domänen på Afternic så dyker den automatiskt upp till salu på många andra sajter, vilket naturligtvis är bra.

Ok, ska ge dem en chans.

laststory 2015-01-26 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av niklas_SWED (Inlägg 20505514)
Jo jag såg också att flippa har väldigt dyra premium tillägg osv och det verkar ju nästan vara tvång på att köpa det om domännamnet ska synas. Men å andra sidan så kanske det är en liten peng om man får igenom försäljning.

Sedo tycker jag många har skrivit dåligt om, kan gå flera månader innan man får pengar fast försäljningen är klar. Tycker även det är väldigt bökigt när man är inloggad på den sidan... men det kanske bara är jag som tycker det.

Har du personligen sålt något via Godaddy?

Flippa anställde sin första domänmäklare i dagarna du kan ju alltid kontakta honom och fråga om han bedömmer det vara värt det eller inte.

Personligen har jag aldrig haft problem med Godaddy's auktioner, varken som säljare eller köpare.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson