![]() |
Bäst eHandelsplattform 2014?
Hej
Tänkte att vi skapar en ny och uppdaterad tråd om de bästa ehandelslösningarna nu för de som vill migrera eller helt enkelt starta ny butik. Vi har i 1 år till och från själva jobbat med att gå över till magento, men tycker att den tyvärr är för slö fortfarande. Vad tycker ni? Är Magento bäst? |
Går det ens att utse en vinnare? Jag tycker att det helt är beroende på vilket behov man har.
|
Så har det alltid varit, hoppades på att det äntligen finns en vinnare. Men kanske inte. Men då får det bli en diskussion istället.
Magento känns bra, dock lite för tungt. Dock kommer förhoppningsvis magento 2 lanseras! :) |
Jag gillar Prestashop bäst, har aldrig riktigt förstått grejen med Magento. Tilläggas bör dock att jag jobbat ytterst lite i Magento. Men förstår inte vad det är som gör att Magento skulle vara så mycket bättre, känns snarare som att det är mer komplext utan att erbjuda några extra fördelar med komplexiteten. Samt svårare att optimera för att kunna snurra på bra, något som Prestashop gör redan out of the box. Jag är dock öppen för att bli övertalad, den som provat flest system när den dör vinner! ;)
Håller med föregående talar gällande vad som är bäst för den ene kan vara skit för den andre. Magento och Prestashop tycker jag dock är rätt jämförbara. |
Citat:
|
Jag tycker det låter jättekonstigt faktiskt, för mig är Prestashop ett system som är riktigt skalbart. Nu är jag inget tekniskt geni på något sätt men förstår inte vad det är som är begränsningen hos Prestashop, som inte finns hos Magento. En butik byggd I Prestashop som bara har ett fatal produkter känns ju helt tom. För mindre ehandlare tänker jag snarare på WooCommerce som passar utmärkt när man har få produkter men istället vill satsa på mycket content kring produkterna. Men jag är ingen expert i ämnet, intressant diskussion dock :)
|
Gillar du Magento så skulle jag köra på det. Släng över på HHVM för att köra lite snabbare och cacha sidorna statiskt tills de behöver uppdateras.
http://coderoncode.com/2014/02/17/magento-hhvm.html |
Gillar Magentos frontend, hatar deras backend. :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson