WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nån som testat Postens Reklamfixaren? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063521)

MrBob 2014-11-27 14:10

Nån som testat Postens Reklamfixaren?
 
www.reklamfixaren.se


Nån som testat?
Verkar initialt skapligt dyrt, men man ska ha i åtanke att ett frimärke kostar 6 kronor, och i skenet av det framstår tjänsten som mer prisvärd.

Ett annat sätt att nå VD/marknadsansvarig på företag är en annons i Dagens industri... Men där är prisläget i en helt annan division! Även om det för all del säkert är prisvärt...!

Med ett vettigt och enkelt budskap kanske vykort fungerar?

Det är svårt att nå fram i mediebruset!

tartareandesire 2014-11-27 14:56

Det finns flera äldre trådar om tjänsten som du kan läsa lite i också:

http://www.wn.se/t1059394.html
http://www.wn.se/t1044382.html

MrBob 2014-11-27 15:11

Ah! Ursäkta mig!
Jag följer med på forumet... men tydligen inte intensivt nog för att ens minnas dessa tidigare diskussioner.

Tack för länk!
Jag ska titta och läsa på dom, så får vi se om det blir några frågor ovanpå det!

Tack, tack!

MrBob 2014-11-28 12:05

OK, jag tar tillbaka ordet! Tråden är aktuell.

Jag har läst på de befintliga trådarna och där är främst folk "som klickat och tittat", majoriteten har inte använt tjänsten.

Sen är posterna från 2010, fyra år gamla.
Så, relevansen är tveksam.

Folk tycker det är omständligt att klicka många gånger på olika postnummer samt att man måste beställa 100 ex som minst.

Men mitt intryck är att det som finns att välja på, på hemsidan är "de absolut enklaste alternativen". Vill man ha andra varianter får man kontakta dom och dom hjälper dig med andra typer av utskick.

Men dom kan rimligen inte ha alla önskemål och alla möjliga alternativ som en webbtjänst...

Jag efterlyser erfarenheter!
Är det någon som använt tjänsten? Hur var utfallet? Använde du tjänsten mer än en gång?

Det framgår inte i befintliga trådar.

Lindahl 2014-11-29 10:08

Använde tjänsten förra hösten när vi skulle göra ett utskick (vykort) om en förändring i vår verksamhet till våra befintliga kunder. Då gav vi 5:- per utskick, vilket vi bedömde var väldigt prisvärt.

Verktyget i sig var då inte det smidigaste att jobba med, vill minnas att jag fick testa en rad olika webbläsare för att det skulle funka, däremot blev resultatet väldigt bra, och vi fick stor uppmärksamhet bland våra kunder som uppskattade utskicket.

MrBob 2014-11-29 22:24

1. Detta skulle kunna vara aktuellt för vår del.
Jag ser annons i Dagens industri som ett alternativ, dock dyrare än 5 kronor per mottagare! (Eller, ja, typ...)

2. Den tekniska aspekten tjänsten bör vi inte diskutera. Dels för att din erfarenhet i frågan är historia som är just historia, dels för att man kontaktar dom och kan prata med en säljare som hjälper med funktioner / varianter som inte går att fixa med själv på hemsidan.

Men...
Framförallt för att sidan / tjänsten är "under construction"!
Förra veckan låg tjänsten nere, någon dag senare fungerade den men dåligt och dom hänvisade till en subdomän på posten.se.

Idag är tjänsten re-directad till http://pwp.posten.se/Sidor/Start.aspx

Så... dom är medvetna om att tjänsten är lite instabil och dom gör något åt saken, så då är det bara att vänta! Det är i sin ordning!

Tack för ditt inlägg!

patrikweb 2014-12-02 22:37

Ska du göra begränsad utskick utan erfarenheter och ADR så kan det funka. Men större skala och ODR är det inte värt det. SDR är mer prisvärda för ODR vid stor volym.

MagnusJohansson 2014-12-03 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av MrBob (Inlägg 20502764)
2. Den tekniska aspekten tjänsten bör vi inte diskutera. Dels för att din erfarenhet i frågan är historia som är just historia, dels för att man kontaktar dom och kan prata med en säljare som hjälper med funktioner / varianter som inte går att fixa med själv på hemsidan.

Men...
Framförallt för att sidan / tjänsten är "under construction"!
Förra veckan låg tjänsten nere, någon dag senare fungerade den men dåligt och dom hänvisade till en subdomän på posten.se.

Idag är tjänsten re-directad till http://pwp.posten.se/Sidor/Start.aspx

Så... dom är medvetna om att tjänsten är lite instabil och dom gör något åt saken, så då är det bara att vänta! Det är i sin ordning!

Hej MrBob. Jag har använt tjänsten några gånger senaste kvartalet och tjänsten som sådan är bra. Men däremot har det tekniska strulat hela tiden. Posten säger att de jobbar på det men jag är tveksam till att de kommer lösa det inom kort. Jag använder även kundportalen och där har det strulat över ett år. Svaret jag har fått är att de ber om ursäkt och att de jobbar på problemen. Men som sagt, så här har det varit över ett år. Jag fattar inte att de tar driften på ett större ansvar.

laststory 2014-12-03 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av MagnusJohansson (Inlägg 20502951)
Hej MrBob. Jag har använt tjänsten några gånger senaste kvartalet och tjänsten som sådan är bra. Men däremot har det tekniska strulat hela tiden. Posten säger att de jobbar på det men jag är tveksam till att de kommer lösa det inom kort. Jag använder även kundportalen och där har det strulat över ett år. Svaret jag har fått är att de ber om ursäkt och att de jobbar på problemen. Men som sagt, så här har det varit över ett år. Jag fattar inte att de tar driften på ett större ansvar.

Har inte testat den tjänsten men det är likadant med deras skicka lätt vilken är omöjlig att förlita sig på. Tror inte Posten gör något alls för att dessa tjänster ska fungera, det har varit så här i flera år.

MagnusJohansson 2014-12-03 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20502953)
Har inte testat den tjänsten men det är likadant med deras skicka lätt vilken är omöjlig att förlita sig på. Tror inte Posten gör något alls för att dessa tjänster ska fungera, det har varit så här i flera år.

Helt otroligt att de inte fixar problemen. De måste väl ha bra verktyg för att mäta hur stor andel av inkommande ärenden som handlar om tekniskt strul och jämföra med andra företag i samma bransch. Alternativt att man gör undersökningar mot kunder för att se om det finns några problem.

Att ha en teknisk miljö som man kan lita på borde ju vara a och o. Är det så att Postens ledning inte har en aning om allt strul undrar man ju?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson