WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   IIS klarar inte av användning av nya gTLD:er (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063089)

laststory 2014-10-08 13:10

IIS klarar inte av användning av nya gTLD:er

Enligt Loopia så klarade inte IIS's system av att man använder sig av nya gTLD:er som kontaktmejl :)

Till och med Colombias domän klarar av det. Vad kan framtiden ge? Kanske fungerar det om några år om man skickar in en blankett.

Captain Thailand 2014-10-08 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499974)
Enligt Loopia så klarade inte IIS's system av att man använder sig av nya gTLD:er som kontaktmejl :)

Till och med Colombias domän klarar av det. Vad kan framtiden ge? Kanske fungerar det om några år om man skickar in en blankett.

Varför ligga i framkant? Se det som en nostalgitripp. :P

laststory 2014-10-08 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499979)
Varför ligga i framkant? Se det som en nostalgitripp. :P

Haha, du borde få äran att skapa deras nya slogan :)

JonathanS 2014-10-09 13:29

Inte riktigt. .SE har haft stöd för e-postadresser under de nya toppdomänerna sedan den 24:e september (en uppdatering av deras system skedde då).

Men visst, de hade inte stöd för gTLDs under en väldigt lång tid. Vilket kan tyckas vara underligt för ett registry som dessutom varit aktivt engagerade i de tekniska testerna för de nya toppdomänerna.

laststory 2014-10-09 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS (Inlägg 20500081)
Inte riktigt. .SE har haft stöd för e-postadresser under de nya toppdomänerna sedan den 24:e september (en uppdatering av deras system skedde då).

Men visst, de hade inte stöd för gTLDs under en väldigt lång tid. Vilket kan tyckas vara underligt för ett registry som dessutom varit aktivt engagerade i de tekniska testerna för de nya toppdomänerna.

Märkligt då att Loopia hävdade igår att IIS inte stödjer dem då + Att en domän jag registrerade med samma adress hos FSdata för en vecka sen inte heller är registrerad ännu

JonathanS 2014-10-10 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20500091)
Märkligt då att Loopia hävdade igår att IIS inte stödjer dem då + Att en domän jag registrerade med samma adress hos FSdata för en vecka sen inte heller är registrerad ännu

Högst märkligt, då .SE via e-post svarade - på en tidigare ställd förfrågan om detta - att det var åtgärdat den 24:e september.

LoopiaAB 2014-10-10 15:53

Hej,

Den information vi fick av .SE innan vi svarade dig var att de inte hade stöd för samtliga nya gTLDs än.

// Lina, Loopia AB

laststory 2014-10-10 16:18

För de som undrar så är det alltså i mitt fall en .domains domän som inte direkt är purfärsk på marknaden heller. Fungerar på allt förutom .se av det jag testat.

laststory 2014-10-30 13:19

Dom lyckades efter mycket om och men fixa .se men dom klarar fortfarande inte av samma scenario gällande .nu :)

Någon representant från IIS läser säkert detta, när fixar ni det?

JonathanS 2014-10-31 08:40

Det senaste jag har hört (igår) är att e-postadresser under gTLDs nu fungerar med .se, men inte med .nu.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson