![]() |
Kalla till bolagsstämma i AB där man är ensam
Hejsan! Har kört EF i 10 år och bytte till AB förra året och satte brorsans som styrelsesuppleant. Nu har jag fått årsredovisning utförd och snart är 2015 här. Jag har blivit lite smått osäker på hur man smidigast löser detta med bolagsstämman. Jag har inget att ändra på, men funderar ändå hur man formellt ska genomföra detta? Kallelse har jag valt ska ske via epost.
Hur gör ni som som kör AB i egen privat regi? |
Om ni inte vill hålla en stämma så be din bokföringskonsult att skriva ett protokoll åt dig.
|
Citat:
|
Det handlar bara om att ett protokoll samt årsredovisning ska skickas till Bolagsverket. Sen om du skriver protokollet i badkaret spelar ingen roll.
|
Alright, så lite av vad jag anade. Så jag gör helt enkelt ingenting och låter min redovisningskonsult lösa det där vid årsredovisningen. :)
|
Årsredovisningen är enkel att göra själv, finns mallar att ladda ner på nätet.
Du måste hålla bolagstämma och skriva stämmoprotokoll. Det ska in till bolagsverket, med årsredovisningen. |
Citat:
|
Det är värt det att lämna bort det så man vet att det blir rätt gjort, eller ja förhoppningsvis. Har ju bara en konsult oxå som inte är öht ansvarig för sina fel. Men jag hade definitivt gjort fler fel... :)
Sen kan det vara skönt att ha någon att bolla med gällande hur man ska redovisa något (jag sköter all bokföring själv (Fortnox), dock inte årsredovisningen som ska till skatteverket). |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson