![]() |
Ni med större sidor: Hur stor dropout rate har ni på email-aktivering?
Vet inte riktigt vad jag ska kalla det men hur mycket kan man anse vara "ohjälpligt" i procentantal som inte aktiverar sitt konto när de registrerar sig?
Beror självklart på tjänsten men på en sida jag driver så har vi 37% som reggar sig men inte aktiverar sina konton. (Aktivering går till genom att klicka på en aktiveringslänk som man får i ett mail.) Har kollat lite på de som inte aktiverar sina konton och de flesta verkar se ut som legit email-konton, dessutom skriver vi ut i registreringen att ett aktiveringsmail kommer skickas ut. Har ni några siffror att dela med er av? |
Begränsar ni användandet av tjänsten för de som inte aktiverar kontot? Annars kanske det är ett sätt att få folk att vilja aktivera kontona mer.
|
Är tjänsten bra? Möjligtvis mycket konstig fråga, men tröttnar många på aktiveringsmail kan du ju göra så att man har 24h på sig att aktivera fullt ut - men under denna tid så kan man använda tjänsten som vanligt. Med andra ord, har du en bra tjänst - bevisa det för medlem och kräv sedan aktivering.
|
Citat:
Citat:
Insåg idag att många mail hamnar i skräpposten så får kika mer på det. Använder ni någon extern tjänst för utskick av aktiveringsmail? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
En annan som är riktigt bra är http://mandrill.com/
Det är gratis upp till 12000 mail per månad. |
Kan också propsa för mandrill, riktigt grymt.
|
Jag diggar mailgun.org väldigt mycket. 10000 gratis per månad.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson