WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på IQ test (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062168)

Slaffe 2014-06-27 16:56

Feedback på IQ test

Feedback mottages gärna på denna sida. Ett IQ test med 15 frågor som sedan användarna får betala för att se.

Länk: bit.ly/1lUUf2g

Captain Thailand 2014-06-27 18:53

Hej,

Snyggt!

Jag gillar den användarvänliga funktionaliteten, frågorna (förmodligen lagom svåra för "medelsvensson"), loggan och layouten.

Sedan om folk kommer betala för svaren? Jag är skeptisk, men det återstår att se...

Hursomhels betydligt stiligare utfört än den du ville ha bedömd i går. Tycker jag ivf.

x264 2014-06-28 02:39

Njae att kalla folk idioter är väl lite dumt kanske?

jonny 2014-06-28 19:53

Är det bara på skoj eller finns det något seriöst bakom? Det är få frågor för att vara ett IQ-test och det finns ingen information om vem som står bakom eller hur det tagits fram.

Det står "bord" istället för "bort" på hjälpsidan.

sailorcap 2014-06-28 21:34

Får väl säga att det var lagom irriterande att ej få se ens resultat.
Bättre vore kanske att ta betalt för att se vilka frågor man hade rätt respektive fel på samt vad de korrekta svaren var.

oskarh 2014-06-28 23:42

IQ-testet är om du betalar eller inte, gör du det failar du testet ;-)

Slaffe 2014-06-29 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av x264 (Inlägg 20494031)
Njae att kalla folk idioter är väl lite dumt kanske?

Hoppas att man tar det med en nypa salt :D

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20494073)
Är det bara på skoj eller finns det något seriöst bakom? Det är få frågor för att vara ett IQ-test och det finns ingen information om vem som står bakom eller hur det tagits fram.

Det står "bord" istället för "bort" på hjälpsidan.

Det är inget "skoj" test. Sidan ger liknande resultat som Mensas IQ test samt flera andra test. Att du får 110 på ena och 112 på andra är möjligt men chansen att du skulle få 70 på ena och 100 på andra är mycket låg.

Tack, ska fixa det! :)

Citat:

Ursprungligen postat av sailorcap (Inlägg 20494075)
Får väl säga att det var lagom irriterande att ej få se ens resultat.
Bättre vore kanske att ta betalt för att se vilka frågor man hade rätt respektive fel på samt vad de korrekta svaren var.

Det är ju ett alternativ! Men börjar så här så får jag se vad det ger för resultat. ;)

Citat:

Ursprungligen postat av oskarh (Inlägg 20494077)

Haha, där var du rolig!
Eller? :confused:

Wojt 2014-06-29 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av oskarh (Inlägg 20494077)

Hahah.

+1

Wojt 2014-06-29 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Slaffe (Inlägg 20494095)
Det är inget "skoj" test. Sidan ger liknande resultat som Mensas IQ test samt flera andra test. Att du får 110 på ena och 112 på andra är möjligt men chansen att du skulle få 70 på ena och 100 på andra är mycket låg.

Mega-lol.

Är du seriös nu? Mensas test har mycket mer avancerade frågor och det är TIDSBASERAT.

Att du kan jämföra detta test med Mensas gör att man kan ifrågasätta din IQ. :D Har du kommit på algorithmen för att räkna ut IQ själv?

Slaffe 2014-06-29 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Wojt (Inlägg 20494103)
Mega-lol.

Är du seriös nu? Mensas test har mycket mer avancerade frågor och det är TIDSBASERAT.

Att du kan jämföra detta test med Mensas gör att man kan ifrågasätta din IQ. :D Har du kommit på algorithmen för att räkna ut IQ själv?

Att mensa har mer avancerade frågor är för att de räknar ut högre IQ. Det testet är också övervakat.

Ja det har jag, testat på flera personer och testet ger samma IQ som Mensas webbtest. Det är alltså menas webbtest jag pratar om i tråden.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson