WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vilket kundtjänstprogram använder ni? Zendesk, freshdesk etc (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062087)

Lancelot 2014-06-18 10:28

Vilket kundtjänstprogram använder ni? Zendesk, freshdesk etc
 
Hej

Vilket program använder ni för kundtjänst?
Har börjat fundera på Zendesk och Freshdesk, men vill veta vad ni andra använder er utav och tycker. :)

Danski 2014-06-18 12:23

Testat Zendesk, Freshdesk och Desk.com. Alla är grymt bra.

Just nu körs Zendesk i ett projekt och Desk.com i ett annat, själv föredrar jag Zendesk utan någon speciell anledning mer än jag är van vid det. Du kan inte gå fel med någon av dessa tre.

Lancelot 2014-06-18 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Danski (Inlägg 20493648)
Testat Zendesk, Freshdesk och Desk.com. Alla är grymt bra.

Just nu körs Zendesk i ett projekt och Desk.com i ett annat, själv föredrar jag Zendesk utan någon speciell anledning mer än jag är van vid det. Du kan inte gå fel med någon av dessa tre.

Tack så mycket!

Då testar jag freshdesk, då det verkar vara billigare. :)

Vebut 2014-06-18 13:05

+1 på Zendesk. Testade en hel del olika tidigare och den enda jag hittade som fungerade bäst var Zendesk - även om man hade kunnat önska lite bättre kontrollpanel från början. Däremot när man ställer in alla triggers och views som man vill ha dem blir det 5/5 på systemet.

jayzee 2014-06-18 15:52

Visst är Zendesk bra, man får dock också väga in vad datainspektionen tycker om det systemet.

Danski 2014-06-25 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av jayzee (Inlägg 20493658)
Visst är Zendesk bra, man får dock också väga in vad datainspektionen tycker om det systemet.

Eftersom jag haft en dialog med Zendesk om just detta kan jag bidra med det senaste svaret vi fått. Kan hålla med dem om att det är lite underligt påpekande från DI eller möjligen övertolkats av media:

Citat:

We have reached out to the Data Inspection Board to more fully understand the nature of their concerns and confirmed that their analysis was based on a review of our contract with a customer and not any identified concerns with our actual policies or procedures when processing data on behalf of our customers. The Board also confirmed that their concerns related to the process that our customer, acting as a data controller, undertook in engaging Zendesk as a data processor -- not Zendesk's actual activities as a data processor.

We believe that our Terms of Service (www.zendesk.com/terms) and Privacy Policy (www.zendesk.com/privacy), which constitute our standard contract with our customers, sufficiently details our commitment and obligations with respect to data privacy. However, we do understand and appreciate that many customers in the European Union prefer even greater assurance and detail with respect to these commitments. Therefore, upon request, we will enter into an additional Data Protection Agreement which provides these detailed assurances. If this is something you would like to explore in connection with your account, please let us know and we can coordinate with our legal department to provide you with this agreement.

Thank you again for your inquiry and please let us know if we can provide you with more information regarding this issue.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson