![]() |
Bokföringsprogram på server.
Tjena.
Vi sitter idag utan bokföringsprogram och gör allting manuellt :( Detta är extremt tråkigt, och tar väldigt mycket onödig tid. Vi har nu tänkt att skaffa Winbas, dels för priset (gratis, för en användare), och sedan verkar det vara en stadig utvecklare. Vill inte använda någon open-source från staterna.. Funderar nu på om det skulle vara möjligt att installera programmet på serven och sedan använda fjärrskrivbord för att jobba i det. På så vis kommer vi åt det från samtliga datorer, och vart vi än är. Är detta något ni tror skulle fungera bra? Annars är valet om man ska ha det på laptop för att kunna ta med sig, eller ska man ha på stationära burken där man oftast arbetar? Vad tror ni? BTW. Vad använder ni för program? Tack på förhand. |
Vi kör med Fortnox men vi har många kunder som arbetar med diverse ekonomisystem
(oftast Hogia eller Visma) mot en Remote Desktop-server. Det fungerar utmärkt men det är viktigt att planera och bygga rätt och framförallt inte glömma bort automatisk backup. Detta är särskilt viktigt om ni är flera inne och arbetar eftersom alla kan annars få för sig att "någon annan" tar dagens backup.. För RDS krävs en del konfigurering och licenser. Det är inget man slänger upp på 5 minuter om man vill göra det säkert och snyggt. |
Själv kör jag Visma via fjärrskrivbord till en Small Business Server som står hemma. Sällan någon annan än jag som behöver komma åt den.
I ert fall hade jag nog valt Visma eller Hogia eftersom det tycks vara vad redovisningsbyråer etc använder, om ni behöver ta hjälp av en sådan. |
Jag kör Fortnox och är mycket nöjd. Vill man inte betala så är ju PromiBook ett alternativ. Bättre ur många perspektiv att köra i molnet enligt mig, säkerhet, uppdateringar, kundtjänst o.s.v.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson