tartareandesire |
2014-04-19 17:54 |
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
(Inlägg 20490728)
Bra att hon fick den. Som sagt var syftet uppenbart.
Ps. Samtidigt förstår jag inte medias obligatoriska "hatsajten"-tillägg. Jag gillar sällan innehållet jag hittar de få gånger jag är inne på Avpixlat, men att tvunget addera denna etikett gynnar knappast debatten, snarare tvärtom. Lika tröttsamt är det åt andra hållet, dvs när Avpixlat mfl beskriver alla tidningar och SVT/SR som "fulmedia" osv. Sandlådenivå.
|
Det går aldrig att vara 100% subjektiv i media och det är nog heller ingenting vi ska eftersträva. Säg exempelvis att en tidning bestämmer sig för att granska oseriösa företag i en specifik bransch. Då måste man till att börja med definiera vad man menar med "oseriösa företag" och jag tror nog att de flesta svenskar anser att det finns företag som är att betrakta som oseriösa även om de följer lagen (alternativt naggar i kanten till gråzoner). Vidare förväntar sig klickgenerationen att haja till eller åtminstone reagera känslomässigt på en nyhet och då drar alla lite åt Aftonbladet-hållet. Det handlar helt enkelt om att försöka överleva i ett nytt och allt ytligare medieklimat.
Citat:
Ursprungligen postat av jakoob
(Inlägg 20490734)
|
Moderering kostar, svårare än så är det inte. Artiklar som attraherar den typen av människor tjänar man inget på att tillåta kommentarer på.
|