![]() |
Röstning som är bunden till id?
Tänkte starta en tävling där man får rösta på de olika bidragen. Dock vill jag inte att man fuskar. Så tänkte koppla rösterna till en signering de man får av din bank, hur gör man detta? Tänkte använda en wp blog där jag visar de olika bidragen.
|
|
Kostar denna lösning mycket? Risk för fusk ? Någon annan lösning som är gratis men ganska bra?
|
Citat:
Räcker det inte att placera cookie och logga IP typ? |
UUID + https://github.com/samyk/evercookie borde fungera bra.
|
Vet inte hur bra Evercookie fungerar med Inkognikoläge i Chrome.
Men du kan ju alltid kräva typ Goolge eller Facebook inloggning för röstning. |
Haha ingen hade röstat om dom hade behövt använda bankid för en jävla skitröst ;)
Är fan lättare fuska i riksdagsvalet i Sverige om man vill :P |
Citat:
Evercookie...tja vad ska man säga? Det är väl i par med adware och malware? |
Det för en tävling i design, vilket jag tycker bör bedömas av "vanligt folk" och inte av en jury som tror sig veta mer än andra. Dock vill jag inte att det ska gå att fuska. Tror att använda Facebook verifikation borde duga, målgruppen i sig själv är 0% intresserade av att fuska. Dock kanske röstningen blir förstörd på grund av att den är online.
Kan man göra så att de som bidrar måste signera med sitt Facebook-konto och sedan kan lämna en röst på valfritt bidrag om önskan finns. Kan man verifiera Facebook-kontot efter länder och antalet vänner? Tänkte att tävlingen endast är för svenskar och har fler än 10 vänner, för att få bort fejkkonton. |
Citat:
Visa förresten inte om en röst är "ogiltig", utan visa att den har gått igenom, och uppdatera score publikt var 12e timme eller så, då kan de gott sitta och försöka fuska och tro att allt går igenom :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson