WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Sugen på att köpa Clock´s varumärke ;-) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061144)

Ingo 2014-03-10 17:39

Sugen på att köpa Clock´s varumärke ;-)
 
Japp nu är det klassiska varumärket till salu på Blocket och man vill ha minst 250 000 kr för den.

http://www.blocket.se/ostergotland/V....htm?ca=11&w=3

Captain Thailand 2014-03-10 18:02

Hej,

Vill man ens ha det gratis?

Kan det verkligen ge skjuts för marknadsföringen, eller finns det andra fördelar? Är det för att slippa söka egna patent, eller? Jag beklagar min uppenbara okunnighet.

Knappt några ungdomar (främsta målgruppen) vet väl ens vad Clock var för något?

Stahla 2014-03-10 18:15

Tillhör sektionen "ungdomar" och enda anledning till att jag har en aning om vad det är beror på att min fader nämde en historia om det någon gång. Men betvivlar att änns 1% av mina vänner i spannet 15-25år vet vad Clock är.

Conny Westh 2014-03-10 19:12

Det är ju minst 1-2 nollor för mycket i priset.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa det av nostalkiska skäl för 2500 kr, men näää jag skiter nog i det när jag tänker efter.

Jag var och käkade på Clock några gånger för de hade en restaurang bredvid jobbet mittemot Hotell Malmen på Götgatan i Stockholm, men deras hamburgare var inte lika goda (de var lite torrare och hårdare) som McDonalds som ligger diagonalt över korsningen vid Folkungagatan.

autosvar 2014-03-10 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20488116)
Knappt några ungdomar (främsta målgruppen) vet väl ens vad Clock var för något?

Underskatta inte nostalgins kraft - rätt använd. Jag tror att den eller de som slår till får valuta för sina pengar med ett väl genomfört strategiskt marknadsföringsarbete.

Skinza.se 2014-03-10 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20488116)
Hej,
Knappt några ungdomar (främsta målgruppen) vet väl ens vad Clock var för något?

Snart 20, aldrig hört talas om det:rolleyes:

Kimppa 2014-03-10 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Skinza.se (Inlägg 20488123)
Snart 20, aldrig hört talas om det:rolleyes:

Snart 30, inte jag heller.

Captain Thailand 2014-03-11 04:21

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar (Inlägg 20488121)
Underskatta inte nostalgins kraft - rätt använd. Jag tror att den eller de som slår till får valuta för sina pengar med ett väl genomfört strategiskt marknadsföringsarbete.

För att nostalgimodellen skall funka praktiskt måste väl den minsta gemensamma beståndsdelen vara att folk överhuvudtaget minns produkten eller företaget.

Ett (högst eventuellt) framtida Clock kan förvisso rikta sig till segmentet 35-40+. Varför inte. "Hamburgare med mogen smak i lugn miljö och 18-årsgräns" plus möjlighet att äta dem med kniv och gaffel och ta en konjak efteråt. ;)

spajk 2014-03-11 08:12

Snart 30, åt på clock flera gånger som yngre. Minns de roliga Coca Cola-jojona, Fanta-jojona och sprite-jojos som man fick med deras motsvarighet till happy meal. :)
Kul!

altruixm 2014-03-11 12:54

Clock, det är klart man minns det haket. Max är närmast idag.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson