![]() |
Värde på storstäder.photos ?
Tja!
Verkar som intresset inte är så stort ändå för vissa Nya ändelser. Ser att många storstäder.photos är lediga. Köpte madrid.photos t.ex. Domänpiraterna undviker antagligen dessa domännamn p.g.a dess låga potential att skapa något vinstgivande antar jag!? mvh |
Värdet handlar väl om tillgång och efterfrågan (i och med att det inte finns en hemsida så kan man ju bara värdera namnet). Eftersom många domännamn fortfarande är lediga så verkar ju värdet vara riktigt lågt. Jag tror knappt värdet överstiger registreringskostnaden.
Skapa en finfin hemsida med många användare, som man inte klarar sig utan så är ju värdet plötsligt miljarder, om FB kommer och knackar på. :) |
Instämmer med spajk. Värdet på de nya toppdomänerna överlag kommer ligga mycket lågt inom en överskådlig framtid med undantag för de riktigt attraktiva namnen. Det gäller som med alla andra mindre värdefulla domäner att bygga värdet i en produkt.
|
Citat:
Kan tänka mig att copywriters som ska skissa på nya varumärkesbyggande kampanjer kan snegla på de nya toppdomänerna för att se om dessa kan användas. Ett exempel skulle kunna vara roligkampanj punkt photos eller produkten punkt tips (där roligkampanj = kampanjens namn och produkten = generiskt ord+varimärket). |
istock.photos, haha!
|
Hej,
Personligen tror jag att ett fåtal av de nya domänerna kommer göra hyggligt ifrån sig, exempelvis .GURU Även .TIPS och .UNO tror jag kommer gå någorlunda bra. .WEB kommer väl sen. Sen finns det ju en rad med mer eller mindre bisarra varianter som aldrig kommer att slå, undantag i väldigt begränsade segment. |
Ps. Med hyggligt menar jag absolut inga .COM-nivåer och inte ens i närheten.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson