![]() |
hotell.guru - hjälp
Hej!
Behöver lite råd, vad ska man göra med detta domän? Funderar på om man ska bygga en liknande sida som "trivago.se" fast lite enklare där man ska kunna söka på alla hotell och se priser, etc. Frågan är, hur lång tid kan detta tänkas ta att bygga upp? om man räknar i arbetstimmar? Hälsningar Logotyp24 |
Det handlar om ett antal tusen timmar som lagts ner på Trivago. Ska du göra något "lite enklare" så är det från noll till ett antal tusen timmar som gäller :) Omöjligt att ge ett annat svar utan en spec. Det går ju alltid att göra något väldigt enkelt med hjälp av WP + plugins men det är svårt att komma någonvart i en stenhård konkurrens.
|
Booking.com har väl nån white label tjänst du kan använda tror jag.
|
Hej!
Ja jag har suttit och kollat på lite olika API, borde vara det enklaste och snabbaste sättet att sätta ihop en sida. Såg att Expedia också har ett API för detta. Vad tror ni behövs göra för detta, är det bara egen design + lite texter sen lägga till API ? Hälsningar Logotyp24 |
Jag hoppas att du inte tar illa upp men jag tror att du inte riktigt förstår omfattningen av ett sådant projekt. "Bara att koppla på API..." Det funkar inte riktigt så.
Sedan kommer det svåraste, efter att du har lagt ner 6 mån jobb ska du marknadsföra sajten. Det är där utmaningen ligger... |
Hej!
Tar det så lång tid med ett färdigt API ? Tanken är väl att bygga en sida som rullar på av sig själv automatiskt. Hälsningar Logotyp24.se |
Japp, man skaffar en domän, trycker på API-knappen och sen är man internetmiljonär. Det är så det funkar. Fråga folket bakom expedia eller flygresor.se, det var så de gjorde har jag hört från en snubbe på flashback.
Expedia/IAN har en iframelösning också, den har du igång på 10 minuter. Då har du en egen flyg/hotellsida. Om det är målet endast så är du hemma där. Om du ska göra en bra tjänst däremot eller tjäna pengar så saknas en del i affärsmodellen. |
Citat:
Nu har jag inte större koll men det känns inte som det tar 6 månader att sätta upp deras API. Hälsningar Logotyp24.se |
Citat:
Kan även tillägga att du kommer nog ha det rätt tufft i SERP:en om du nu tänker ranka på google, dels för att google gjort massiva ändringar senaste tiden som lyfter fram lokala sök ( kallad hummingbird ), t.ex kommer "flyg från stockholm" ranka bättre om jag bor i Stockholm, och på så vis trycka ner generella sidor i sökresultatet. dessutom vet ingen hur dom nya toppdomänerna rankar i google än så länge, förhoppningsvis funkar dom som andra globala toppdomäner som .com. |
Hej,
Sjuk konkurrens i denna bransch. Jag har sysslat med samma i femton år. Om du skall lyckas måste du uppdatera hela tiden, alternativt marknadsföra stenhårt. Med "bara" en schyst domän och en sajt kommer du ingenstans i detta segment. Knappt en krona kommer att rulla in. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson