![]() |
Godaddy tog tillbaks nyreggad domän.
Nyreggade domänen guide.singles i går och hann t.o.m. börja på en wp-sajt när jag fick mail från godaddy att köpet ska gå tillbaks och sen tog dom domännamnet från mej.
Nån som varit med om nått liknande? |
Vilken var motiveringen?
|
Dear Mikael
An error occurred when you placed your order, so we will be refunding your cost. Refunds related to the purchase of a new domain extension are likely due to the domain being previously registered. We apologize for any inconvenience. Thank you for your business. Domain Services GoDaddy |
Du är säker på att du stod som innehavare av domänen under denna korta tid? Var gjorde du kontrollen i så fall?
|
Gjorde lite forskning på ämnet i olika forum, och det verkar som ett av följande 2 alternativ:
1) Godaddy misstänker att köpet är gjort med stulet kredit kort eller liknande, du måste ringa godaddy support och du löser detta inom 1 vecka. 2) Namnet är för bra "premium" och godaddy vill behålla namnet själva och auktionera ut den. Dessa är andras synpunkter/erfarenheter själv har jag inte förlorat några namn till godaddy, men om det är frågan om riktigt bra domän så använder jag mig av namecheap bara ifall. Googla på = "godaddy refunded and took my domain" för mer information. De kanske ser det hela som ett enkel kap, du bör ringa support och nämna att du är seriös och tänker stämma dem med advokat eller liknande, tror inte de vill riskera ryktet förr 1 domän. |
Kan även va att deras system inte varit synkat mot TLD:n och den stått som ledigt men sen inte varit det i slutändan.
Tror godaddy skiter högaktningsfullt i hot om stämningar. De har bättre pengar och tycker all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Använd INTE godaddy. |
|
Tala om gärna om hur det går med det här, var själv med det här med ett par domäner nu, men oftast säger de att andra har en trademark på just de domänerna jag hade pre-reggat.
Tänkte inte ens på det ;( Men, innan de gör refund så har de alltid skickat det mejlet om tradmark, har inte sätt något refund heller förresten, men, jag tror att det kommer såsmåningsom eftersom betalningen var via paypal ;( |
Fick precis svar av Godaddy nu igen, var ju tvungen att fråga dom vad som gällde!
Tydligen får jag behålla den och den står kvar på mej trots allt, som nån i tråden ovanför skrev. Konstigt, för jag fick ett mail sent igår och ett annat tidigt i morse där det stod att jag inte skulle få behålla domänen i fråga! Dear Mikael, Thank you for contacting Online Support. I understand you have a concern regarding the domain guide.singles. Upon review of your account as well as the mail you have received, I want to inform you that the domain you is active in your account. You shouldn't be worried as if now because the domain is in your account. If you wish to locate the domain name in your account please follow the given instructions. To View Domain Names 1. Log in to your Account Manager. 2. Next to Domains, click Launch. 3. From the Domains menu, select All Domains. As I value your feedback regarding my service, please take a moment to complete the short survey linked at the bottom of this email. Regards, Rekam P David. Online Support Team Customer Inquiry (jag) Hi. What does this message mean? Am I the owner of the domain guide.singles or not? Regards Mikael |
Bra, undvik nu att uppmärksamma ämnet kontakta inte godaddy igen så blir de nog upptagna med andra domän. Spara mailet som du fick och ta skärmdump av support sidan med deras svar bara ifall som säkerhet.
Kanske bra ide att flytta ut domänet till namecheap snabbt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson