![]() |
När är domänen registrarbar?
Hej, borde kunna detta vid det här laget, men måste lägga ut en fråga igen när en domän jag håller koll på kan reggas på nytt eller när den bör komma med på Snapback.se?
expires: 2013-11-17 transferred: 2013-02-23 deactivationdate: 2013-12-18 date_to_delete: 2014-02-19 date_to_release: 2014-03-02 tackar på förhand |
"date_to_release" är det som gäller för släpp. När/om den kommer ut på Snapback.se beror ju på dem själva.
|
alright. Tack för det.
|
Vill du absolut ha den så är det rekommenderat att boka upp den på flera snapbacksidor. Snapback.se har ganska låg vinstprocent (nästintill obefintlig) på namn som är populära.
|
Kan någon tipsa om snapback-sidor som man kan använda? Gärna som är rimliga i pris också.
|
http://www.domainstat.se/
Där ser du vilka som lyckats bäst också. Vad som är "rimligt pris" är väl en definitionsfråga, bra domännamn får man i princip alltid betala lite mer för. |
Citat:
Det mest rättvisa sättet att kolla vilken som är bäst, är att kolla de domäner som har släppts som har varit bra och vilken registrar som vunnit dessa. Rymdwebs statistik är bättre att utgå från än Domainstat idagläget IMO. |
Det är naturligtvis fullt möjligt men är det riktigt bra domäner så vill man väl använda alla tjänster oavsett om möjligt :)
|
Jag skulle säga http://www.domainsnapper.se är bra, kom på det när jag jagade en domän och la över 10 k på snapback men fick den för under 200 kr på domainsnapper.se, självklart att det kan bero på mycket annat med men ville tipsa om de andå ;)
Som tartareandesire sa, vill du verkligen ha domänen så ska du se till att du har flera chanser genom att jaga den hos flera snapback sajter. Mvh |
Citat:
Har köpte ett 20-tal domäner genom Rymdweb.se där jag samtidigt har haft snapback genom Domainsnapper , Rymdweb har varit överlägset bäst. Domainsnapper kan dock vara bra för att se vad folk är beredda att betala då de har en öppen budgivning. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson