WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Registrera .SE och .NU Domäner för bara 10 kr styck hela Februari (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1060660)

Johnnywj 2014-01-31 13:47

Registrera .SE och .NU Domäner för bara 10 kr styck hela Februari

Efter midnatt och fram till och med den 28:e februari kan du registrera hur många .SE och .NU-domäner du vill för bara 10 kr styck hos:

https://www.citynetwork.se

tartareandesire 2014-01-31 13:54

Kan poängteras att www.crystone.se har .se för 8 kr idag (har kört januari ut) för de som vill spara några kronor ytterligare :) Se till att betala direkt med kort bara i så fall.

Ingo 2014-01-31 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20485570)
Kan poängteras att www.crystone.se har .se för 8 kr idag (har kört januari ut) för de som vill spara några kronor ytterligare :) Se till att betala direkt med kort bara i så fall.

Blir samma pris då Crystone publicerar sina priser exkl moms och Citynetwork inkl moms.

Kimppa 2014-01-31 14:44

Excellent :)

tartareandesire 2014-01-31 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20485573)
Blir samma pris då Crystone publicerar sina priser exkl moms och Citynetwork inkl moms.

My bad :) Köpte någon domän tidigare i månaden så borde ha märkt det då. Inte för att det spelar någon större roll men ganska oseriös marknadsföring från Crystone. Om alla företag satte priset inklusive moms som standard så skulle det bli lite mer ordning och reda och företag slipper framstå som att de försöker lura kunder som lockas av lägsta priset.

Ingo 2014-01-31 15:49

Ja billigt är det onekligen och kul att man nu väljer att köra .nu domäner.

Frebjo 2014-01-31 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20485577)
My bad :) Köpte någon domän tidigare i månaden så borde ha märkt det då. Inte för att det spelar någon större roll men ganska oseriös marknadsföring från Crystone. Om alla företag satte priset inklusive moms som standard så skulle det bli lite mer ordning och reda och företag slipper framstå som att de försöker lura kunder som lockas av lägsta priset.

Står att priserna är exklusive moms på domänsidan. Även flera svenska webbhotell som väljer att inte skriva momsen och inte bara vi:)

altruixm 2014-01-31 16:56

10 spänn, usch vad dyrt!

tartareandesire 2014-01-31 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20485587)
Står att priserna är exklusive moms på domänsidan. Även flera svenska webbhotell som väljer att inte skriva momsen och inte bara vi:)

Självklart skriver ni ut det på sidan, något annat vore högst märkligt. De andra företagen som gör likadant är dock inte bättre de (en helt annan sak är om man ger kunden ett val hur priserna ska visas). Eftersom ni, och alla andra budgethotell, huvudsakligen använder priset i marknadsföringen så finns det ingen anledning att använda det lägre priset (alltså exkl. moms) såvida man inte medvetet försöker lura kunderna. Det är trots allt summan inklusive moms man betalar oavsett om man är företag eller privatkund.

Citat:

Ursprungligen postat av altruixm (Inlägg 20485592)
10 spänn, usch vad dyrt!

Hehe, ja, för de flesta domäner som registreras under dessa kampanjer tycker jag med att 10 spänn är dyrt :)

Crapface 2014-02-07 21:08

Kul, på Crystone skrapade jag ihop 19st .se domäner, kan inte beställa. Det enda som händer när jag vill gå vidare till "Webbhotell" från varukorgen är att sidan laddas om. Skräp. :)
Testade på citynetwork där det blev dubbelt så dyrt, men tänkte att det är ändå billigt. Där töms varukorgen när jag går till kassan och ska betala. :D Provat i två webbläsare nu med samma resultat. Bestämde mig för att prova med en domän åt gången, jajamen det fungerade på citynetwork! MEN jag får aldrig mitt mail med mina uppgifter så jag kan fortsätta beställa. :confused: Pengarna drog dom självklart dock.

Nu kom jag plötsligt ihåg varför jag hållit mig till Namecheap under alla år...så synd att dom inte kränger .se bara. ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson