WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Telefonförsäljare Fåke - Tele2 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1059050)

erebos 2013-09-05 16:09

Telefonförsäljare Fåke - Tele2
 
Har blivit uppringd av en försäljare som presenterar sej med namn och att han jobbar åt Tele2.
På ett mail som jag bad honom skicka så var mailadressen till Fåke och inte till Tele2.
Fåke är ett telemarketingbolag, får man presentera sej som från Tele2 om man jobbar på Fåke t.ex?
Mailadressen var @fake.se för den delen :)
Kan ju mycket väl jobba direkt på uppdrag av Tele2 iofs?!

Annars undrar jag hur Tele2 står sej mot Telia kvalitetsmässigt sett?
Testade Telenor i våras och det funkade betydligt sämre än Telia hos mej.

AmoZ 2013-09-05 16:29

Varit med om exakt samma sak! Han ringde från Tele2 och mailade sen från @fake.se

gregoff 2013-09-05 16:31

Om uppdraget går ut på att presentera sig som Tele2, så får man göra så. I princip alla bolag inom telekom gör så.

Varianterna brukar vara "jag ringer ifrån X" alt. "jag ringer på uppdrag av X", allt beroende på vad telemarketingbolaget och teleoperatören kommit överens om.

Erik Stenman 2013-09-05 16:38

Jobbigt att ha en @fake.se-adress som säljare. Känns som en bluff.

Danielos 2013-09-05 17:10

http://www.fake.se/valkommen-till-fa...on/referenser/
Citat:

Fåke Connexion är den återförsäljaren som via Telemarketing mot små och medelstora företag arbetet längst för Tele2.
Felstavat tom :D

patrikweb 2013-09-05 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20476841)
Jobbigt att ha en @fake.se-adress som säljare. Känns som en bluff.

Ja det blir bara tragiskt, inte genomtänkt namn där alls.

KristianE 2013-09-05 19:12

Sjukt att Tele2 anlitar dem med en sån adress... Antar att de bara kört personliga möten och aldrig över mail. :)

SmickSmack 2013-09-06 08:27

Jag kör Tele2 både privat och till företaget och det har fungerat hur bra som helst i många år nu. Jag har dock inte haft några större problem så vet inte hur det är med supporten (vilket i sig kanske är ett bra tecken). Sedan beror täckningen givetvis på var man bor.

jonssondesign 2013-09-06 09:48

Jadå, tele2 använder Transcom som deras tekniska support och kundtjänst tillexempel.
(Har själv jobbat på Transcom som teknisksupport för mobilt bredband).

logic 2013-09-06 10:12

Jag vet inte vad du har för telefonibehov men som företagare skulle jag aldrig gå via ombuden. De har begränsningar i hur lågt de kan gå, hos operatörerna kan du förhandla direkt mot exempelvis säljchefer och skräddarsy dina abonnemang.

Det finns till och med bolag som specialiserar sig på att sälja företagslösningar där de ger kickback på deras provision vilket innebär att man inte bara sänker sina kostnader utan också får betalt för att göra det!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson