WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Marknadsundersökning <- läs (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10585)

RickardP 2005-10-27 22:14

Vi undrar om det finns något intresse för en tjänst som erbjuder för 25kr/mån att man får skicka hur många sms du vill genom vår hemsida där alla sms loggas så du kan gå tillbacka och se vad du skrev, du kan lägga in alla dina vänner i en telefonbok.

Nu finns det dem som tänker att vi kommer förlora pengar på detta eftersm det inte går att skicka sms gratis och att vi erbjuder att skicka hur många sms du vill. Vi går inte in på hur vi löser detta men vi har en lösning. Det ända problemet är att det blir inte ditt mobil nr som avsändare utan vårat mobil nr. Däremot om du vill skicka meddelandet "hej, vad gör du?" till din kompis så får hon ett sms som det står så här i "SMS från 07xxxxxxx: hej, vad gör du?" eller om du valt vår andra variant så står det "hej, vad gör du? SMS från 07xxxxxxx".

Tyvärr har vi ej hittat en lösning för att kunna erbjuda hur många sms som helst för ett standard pris och att det skrivs som avsändare från ditt mobil nr.

Se detta som en marknadsundersökning, vi vill se om det finns intresse för detta, just för att du inte kan få ditt egna mobil nr som avsändare.

Vi har tänkt att om någon svarar och då skickar sms till vårt mobil nr får dem automatiskt ett sms som svar att dem inte kan skicka sms till denna adress eller någe sånt, vi har inte riktigt bestämt oss för exakt vad det ska stå osv.

Vi kan dessutom om det finns intresse göra så att man kan svara till vårt mobil nr och att man skriver först i smset ditt mobil nr eller idnr och då får du fram det i en slags inkorg.

Nog med skrivandet nu vill vi höra vad ni tycker och om ni kan tänka er betala 25kr/mån för en sådan här tjänst?

Vi = jag och en kompis

robertsson 2005-10-27 22:24

Hur ska ni kunna skicka så mycket SMS? Tele2 FlatFee?
http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200510/26..._MOB863.dbp.asp
Jag har inte sett reglerna för abonnemanget men sånna abonnemang brukar ha en paragraf för missbruk och kommersiell anvädning. Så ni kommer inte få vara igång särskilt länge.

chrizz 2005-10-27 22:56

Låter som att ni kommer få väldigt många felskickade svar till ert nummer eftersom alla förmodligen bara kommer trycka "svara" direkt.

Decibel 2005-10-27 22:59

Jag vet inte om ni har hittat rätt forum för att göra en sådan marknadsundersökning

Men åt minstone jag är inte en potentiell köpare av en sådan lösning, jag väljer hellre en lösning som kostar 2:- per SMS och vet att det fungerar, dygnet runt, året om, när som helst.¨

Prova Sweclockers.com eller aspsidan.se , där är nog en mer relevant målgrupp

RickardP 2005-10-28 07:34

Som jag skrev ovan så går vi inte in på hur vi löst detta men det är absolut lagligt det vi kommer göra och det kommer när allt är färdigt att vara stabilt också. jag ska kolla på fler forum än detta...

DeSoto 2005-10-28 07:51

Jag hade nog inte utnyttjat det, men jag kan tänka mig att det finns en målgrupp för det... Som man förmodligen inte når på WN. Men med rätt marknadsföring kan det nog funka.

RickardP 2005-10-28 08:35

Jo jag vet att WN kanske inte är helt rätt ställe att fråga men jag har inte bara skrivit det här utan på flera forum. Är ju roligt att se vad alla tycker

Anders Larsson 2005-10-28 12:46

Svaret är: Vodafone Fastpris.

robertsson 2005-10-28 13:53

Nu kan du och dina kollegor ringa hur mycket* ni vill för ett fast pris. Billigt, och nästan tråkigt tryggt med fast pris: inga som helst överraskningar är längre att vänta när du sprättar upp fakturakuverten.

Vi har skapat Sveriges bästa abonnemang till småföretag, Vodafone Business FastPris. Alla samtal, SMS och MMS inom Sverige ingår i ditt fasta pris.

* Minsta belopp/månad är 599 kr. För detta får du utnyttja tjänster för 5 999 kr/månad för nationella ordinarie samtal, inkl startavgifter, samt SMS och MMS inom Sverige. Outnyttjat värde följer inte med till nästa månad. Överstiger kostnaden 5 999 kr betalar du därefter 0,63 kr i minutavgift till nationella talsamtal, samt startavgift 0,63 kr, SMS 0,90 kr/st och MMS 2,23 kr/st.

jonny 2005-10-28 16:00

Försöker man driva webbhotell på ADSL kan man säkerligen också försöka sälja tjänster för att skicka sms kommersiellt via privatabonnemang.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson