![]() |
Adsense hjälp [FÅ FLER KLICKS]
http://fuskbugg.se/file/dYYZcn/Scree...55.12%20AM.png
Hur ska jag göra för att få fler klicks, det här är ju skit.. :( |
Bilden fungerar inte!
|
Citat:
|
Det var riktigt låg CTR. Det finns flera anledningar som påverkar, svårt att hjälpa till utan att se hur sidan är uppbyggd. Några enkla saker att testa vore ju:
- Flytta om/testa andra reklamblock - A/B-tester - Ha mycket reklam "Above the fold", de genererar högre CPC för annonsörer - Om du inte redan gör det, placera reklam i textinnehållet - Experimentera med färgsättning på annonserna Skicka mig PM med sidan så kan jag kolla. |
Skicka PM med sidan så kan jag kolla om det är något du bör ändra på :)
|
Det är RPM du ska se till att få upp, antal klick är ju orelevant.
Säg att du ökar antal klick med CPC sjunker, då blir du ändå inte glad. Du kanske har låg kvalite på dina besökare? Undersök hur du får besökarna till din sida. Vad är dom ute efter, kan en annons vara utav intresse för sidan? Se upp att använda otillåtna metoder, läs alla regler, annars kommer även du starta en tråd där du beklagar dig över att Google stängt av dig utan anledning... |
Tack så mycket för all support, har skickat ett PM till alla som har bett om dig. Riktigt roligt att så många ställer om med stöd och tips! :)
|
Du bör ta bort bilden, du bryter just nu med Googles regler kring hur man får dela med sig av statistik kring Google Adsense
|
är det inte emot adsense reglerna o dela med sig statten på inkomsten?
|
En orsak till låg ctr kan vara sidans nisch, denna typ av sidor brukar få låg ctr då folk besöker sidan för att se det roliga innehållet.
Sedan bör du ju även väga in ctr på din goviral-annons, sammantaget kanske det blir ett bra värde. Jag skulle dock se upp för att inte bryta mot programpolicyn adsense har, du ligger nära gränsen i många fall mild uttryckt. Jag skulle inte vara förvånad att vakna upp och ha fått mail med varning alternativt inaktiverat konto. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson