![]() |
Google blivit snabbare på att indexera innehåll?
Fick en angenäm överraskning att en utvecklingssida / experiment sida hade blivit indexerad av google. Utvecklingssidan ligger som en subdomän, det finns inga inlänkar till sidan. ( Det finns dock inlänkar till huvuddomänen )
Bara på någon månad har google.se glufsat i sej en stor del av innehållet , normalt bruka ta upp till 1 år innan har tuggat sej allt innehåll. Pumpade upp innehåll på en domän i några som har varit inaktiv i några år, samma sak där. Google började visa nytt innehåll dagen efter.. Är det så att google har blivit snabbare på att indexera nya sidor eller bero detta på att de exempel som nämns ovan har funnis en stund på nätet? |
Jag har också märkt att det går fortare att indexera. Brukar alltid lägga några länkar till en helt ny sida för att få indexering. Kan väl ta några veckor innan den kommer med men nu har det gått på 1 dag på mina senaste 3 projekt.
Det underlättar mycket då man lättare får reda på hur mycket kraft ens länkar faktiskt har! |
Alternativt så lägger du till en sitemap på Webmaster Tools så påbörjas oftast indexeringen ganska omgående.
|
Det man kan göra är att bygga lite länkar snabbt så kommer google indexera sajten snabbt. Mina erfarenheter. Men när det gäller 1 år för att indexera så bör man fundera på varför det tar sån lång tid. Sackar vi tiotusentals undersidor?
|
Citat:
|
Intressant, la upp ett inlägg på min blogg och mindre än 6 timmar senare var google inne och vips, resultat på första sidan :), då blir det mindre test på aktiva sidor och på den lokala installationen istället ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson