WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crystone FTP problem? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057157)

Misho 2013-03-10 21:39

Crystone FTP problem?

Hej,

Har nyligen skaffat ett crystone konto och är helt nöjd förutom FTPn där.

Jag märkte att man inte kan connecta fler än 1 person samtidigt till deras servrar vilket är ett stort förhinder om man jobbar som grupp.

Kontaktar kuindtjänst men de säger att det inte finns någon möjlighet att ändra på detta.

Min fråga är till någon erfaren där ute med crystone som jobbat i grupp, hur löste ni det då man inte kan vara connectad samtidigt?

Blir ett himla strul om man måste logga ur varje gång någon annan måste ladda upp något.

Mvh

Frebjo 2013-03-11 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av Misho (Inlägg 20464505)
Hej,

Jag märkte att man inte kan connecta fler än 1 person samtidigt till deras servrar vilket är ett stort förhinder om man jobbar som grupp.

Kontaktar kuindtjänst men de säger att det inte finns någon möjlighet att ändra på detta.

Min fråga är till någon erfaren där ute med crystone som jobbat i grupp, hur löste ni det då man inte kan vara connectad samtidigt?

Blir ett himla strul om man måste logga ur varje gång någon annan måste ladda upp något.

Mvh

Hej Misho!

Vi har haft fler som påpekat detta och fler som efterfrågar denna funktion, så våra tekniker ser över möjligheterna att utöka detta på samtliga konton så fort som möjligt!

Mvh
Fredrik

Misho 2013-03-12 03:59

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20464516)
Hej Misho!

Vi har haft fler som påpekat detta och fler som efterfrågar denna funktion, så våra tekniker ser över möjligheterna att utöka detta på samtliga konton så fort som möjligt!

Mvh
Fredrik

Det skulle underlätta såå mycket, och så skulle man äntligen kunna säga farväl till citynetwork som segar sjukt mycket.

Hur kommer man få reda på när funktionen är tillgänglig?
Mvh
Mikael

Frebjo 2013-03-12 07:34

Kommer ut via vår blogg, men jag kan dra ett PM till dig här också om du vill!

Med vänlig hälsning,
Fredrik

Misho 2013-03-12 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20464590)
Kommer ut via vår blogg, men jag kan dra ett PM till dig här också om du vill!

Med vänlig hälsning,
Fredrik

Det skulle jag uppskatta, tack så mycket! :)

Frebjo 2013-03-14 09:43

Hej igen,

Detta skall nu vara utökat så att du kan köra fler aktiva anslutningar mot FTP-servern.

Mvh
Fredrik

allstars 2013-03-14 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av Misho (Inlägg 20464505)
Hej,

Mvh

Håller med om att detta kan vara jobbigt, en alternativ lösning kan vara (i de tillfällen teknikerna inte kan/vill hjälpa till som i detta fallet) att skapa upp fler FTP-användare - fast vet dock inte om man kan detta på Crystone.

Bra lyhördhet från Crystones sida. Eloge och en golfapplåd :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson