![]() |
Hur får man denna annons?
1 bifogad(e) fil(er)
I den bifogade filen är screenshot på annonstypen jag undrar över.
http://www.wn.se/attachment.php?atta...5&d=1358600366 Jag undrar hur man får denna annons då jag ser den dyka upp på fler och fler sidor, att det just är skyscanner på annonsen spelar ingen roll. Det är ikonen i hörnet jag är intresserad av, eftersom annonserna som har den ikonen ändrar sig efter den som surfar på sidan så att man får relevanta annonser hela tiden. Kan man bli publisher så att man kan använda det här och tjäna pengar på det? Hur fungerar det? |
Det är med all sannolikhet en annons från Google Adsense.
De som vill annonsera där gör det på Google Adwords. |
Fast mina adsense annonser ser inte ut sådär? Och adwords annonser visar ju av adsense användarna..
|
Citat:
|
Någon som vet vad man ska ha för inställningar på sin adsense isåfall för att dessa ska kunna komma upp?
|
Det är ju annonsören som bestämmer hur annonsen ska se ut. I huvudska i alla fall, man kan gå in på sitt Gogglekonto och ange vilka bakgrundsfärger man har på sin sida om jag minns rätt, men annars är det annonsören som bestämmer det mesta.
|
Citat:
|
Jag har märkt att bl.a. Ellos, Dell och Hotels.com använder sig av sådana annonser. De ser dessutom ut att vara så lika att jag tror att de är producerade av samma företag som först undersöker vilka sidor man har varit inne på på respektive webbplats och sedan visar annonser utifrån det på andra sidor genom AdSense.
Vet dock inte vilket företag som gör detta. Tillägg: Hotels.com verkar använda sig av Criteo.com retargeting |
Citat:
Om själva adsense har jag läst om och vet hur det fungerar, men mina adsense annonser ser aldrig ut sådär. Det har alltid det klassiska google adsense utseendet. Det är inte just denna annonsen med skyscanner jag vill åt utan även t.ex som nämnts hotels.com. Om man sett hotels annons av denna typ, så är den snarlik den man gör själv. Men visar bara två hotell som kan vara relevanta och bilderna plus texten är större. Man fastnar mer för den här typen av annons. Tycker de traditionella adsense annonserna ser så tråkiga ut.. |
Det är retargeting och de flesta kör criteo. Det är automatiserat och cookiebaserat. Gå in på siterna som kör criteo typ hotels.com sportamore osv så kommer du säkert se deras annonser framöver om du har en vettig site som de triggar på och rätt annonsformat. Tveksamt om detta lönar sig för dig som siteägare då det ofta är breda/stora siter som kör retargeting via criteo och det kan minska relevansen på din site om nischad däremot öka relevans för just den besökaren såklart.
Oavsett kan du inte påverka det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson