WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tips på bra och billiga webbhotell? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1055799)

kewinxD 2012-11-19 19:27

Tips på bra och billiga webbhotell?

Som topic.

Någon som kan tipsa om ett bra och billigt webbhotell?

youheardit 2012-11-19 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av kewinxD (Inlägg 20455743)
Som topic.

Någon som kan tipsa om ett bra och billigt webbhotell?

jag är rätt så nöjd med binero. En hel del frihet för typ 800 om året. Har uppe 20 hemsidor dessutom. Så visst är det prisvärt.

tartareandesire 2012-11-19 20:08

Du bör nog definiera "billigt" först :) Jag skulle klassa i princip alla webbhotell som billiga idag men naturligtvis finns det de som är billigare än andra. Manufrog, Cliche och One.com är väl de billigaste men skulle inte vilja kalla dom för bra.

Yllas 2012-11-19 20:22

Startar det inte en sån här tråd varje vecka? Det hinner inte ändras direkt jättemycket på 2 veckor?!

Danielos 2012-11-19 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av Yllas (Inlägg 20455748)
Startar det inte en sån här tråd varje vecka? Det hinner inte ändras direkt jättemycket på 2 veckor?!

Jo, det är riktigt, tog en titt på några av dom och de flesta av trådarna kommer aldrig fram till nåt vettigt såg jag. Att leta efter billigt webbhotell är väl en sak, men huruvida dom är bra är ju som tartareandesire säger en annan sak. Samtliga som tartareandesire dessutom nämner befinner sig inte i Sverige så det måste man någ speca om man har det som krav eller inte.

Jag tycker du ska kolla på olika webbhotellslistor och testa de 2-3 som är billigast, för de flesta har ju ångerrätt. Tycker generellt att få på wn har erfarenhet av billiga webbhotell. Men det beror också på vad man anser vara billigt.

Slaffe 2012-11-19 21:55

Rekommenderar Manufrog starkt.

Billigt och riktigt grym support.

MusikMixen 2012-11-19 22:28

Bra och billigt går inte ihop :)
Jag sätter mitt finger för one.com beroende på vad man ska köra..

Kekke 2012-11-19 23:12

Kan rekommendera inleed.se för 19kr/mån

Kan inte rekommendera one.com

tartareandesire 2012-11-19 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kekke (Inlägg 20455773)
Kan rekommendera inleed.se för 19kr/mån

Kan inte rekommendera one.com

En person jag haft en del kontakt med i samband med tidigare verksamhet körde en rätt populär webbplats med 2000 besökare per dag på One.com och det rullade på bättre än vad det gör på många dyrare webbhotell. Det är lite av ett lotteri vad man än väljer. Jag skulle tvärtom rekommendera One.com som budgethotell om det inte är någon särskild viktig webbsida.

Kekke 2012-11-20 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20455777)
En person jag haft en del kontakt med i samband med tidigare verksamhet körde en rätt populär webbplats med 2000 besökare per dag på One.com och det rullade på bättre än vad det gör på många dyrare webbhotell. Det är lite av ett lotteri vad man än väljer. Jag skulle tvärtom rekommendera One.com som budgethotell om det inte är någon särskild viktig webbsida.

Har haft några konton på one.com och några av de saker jag fått uppleva är, downtime av sidan (ganska minimalt dock, men mer än vanligt), extremt slöa fil-överföringar mot ftp och så kan man endast ha 1 webbsida per konto.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson