WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Enkelt, billigt, smidigt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1055121)

dbbb 2012-09-25 21:06

Enkelt, billigt, smidigt

Hej,

Jag söker ett enkelt och billigt webbhotell, ska i princip bara jobba med enkal html filer samt adsense, behöver inget krångligare än så.

Snackade lite med one.com men där var jag tvungen att registrera alla mina domäner som jag har hos godaddy samt loopia hos dom för att jag ska kunna använda dessa domäner hos one.

Vill alltså endast kunna peka de domäner jag har till webbservern utan problem.

Det ska tilläggas att jag är rejäl nybörjare på detta och att lägga upp webbsidor vilket jag aldrig gjort förut, kan dock nog med html för att lägga upp de projekt jag vill testa.

Alla tips är mer än välkomna.

tackar,

D

Ciffan 2012-09-26 00:38

Manufrog.se 100 kr /år för minsta kontot borde väl vara tillräckligt och jag tror inte att du får något billigare från svenskt företag.

MusikMixen 2012-09-26 00:45

De flesta klagar på one.com, men jag är sjukt nöjd med de. Min ena joomla sida går betydligt snabbare och bättre på one än på citynetwork. Dessutom om du bara ska pilla med html sidor och kanske skapa ett fotoalbum så är one perfekt för det. Finns inbyggt hemsideprogram. Jag hade satsat på one.

johan1234 2012-09-26 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20451587)
De flesta klagar på one.com, men jag är sjukt nöjd med de. Min ena joomla sida går betydligt snabbare och bättre på one än på citynetwork. Dessutom om du bara ska pilla med html sidor och kanske skapa ett fotoalbum så är one perfekt för det. Finns inbyggt hemsideprogram. Jag hade satsat på one.

Vill bara säga att vi har identifierat ett par saker som gör att Joomla går saktare än vad vår prestanda tillåter. Handlar om vissa saker som bara sitter och väntar baserat på hur dessa system är skrivna. Detta gäller just nu Umbraco också och jag hoppas vi har en fix på detta snart.

tartareandesire 2012-09-26 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20451587)

Håller med dig helt och hållet. One.com är ett utmärkt hobbyhotell (men inte mer). Det bör också poängteras att det är lite av ett lotteri hur bra en specifik webbsida fungerar från ett webbhotell till ett annat. Manufrog som redan nämnts är också ett billigt alternativ men där ska man vara medveten om att servrarna ligger i USA eller England.

Danielos 2012-09-26 11:46

Jag har för mig att det finns en liten lista med de allra billigaste hotellen i Sverige på wn någonstans men kan inte hitta den just nu. Men om i USA eller England går bra så är ju Manufrog både billigast och bra och vi använder dom själva i vissa specialprojekt.

Slacker 2012-09-26 20:25

Har använt One.com i 9 år och jag är mycket nöjd. Visserligen har det gått segt ibland, men jag har en ganska komplex sajt med 400 MB databas och 2000 besökare per dag. Hade jag haft html-sidor enbart hade jag aldrig haft problem med One.com. Verkligen prisvärt!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson