![]() |
Köpt bra filmdomän - vad nu?
Hej,
Jag har precis köpt en bra .co (top level domain) domän som har ca 1 miljon unika sökningar varje månad med samma exakt fras som ingår i domännamnet. Frasen är översatt "gratis film online". Har därför tänkt att bygga en informationssida om just gratisalternativ för att se film gratis online, tex om den mkt populära sidan cuevana.tv som är välkänd i sydamerika och spanien. Tanken var att jobba lite med seo för att sedan tjäna pengar via adsense eller liknande på de besök som kommer från google. Dock har jag små erfarenheter av att bygga sidor i just detta syfte och tänkte höra med er om ni har tips ang detta eller tips på vilket annonsnätverk som betalar bäst för detta. Har sett att liknande sidor använder sig av klassiska "play here" samt "download here" banners som ser ut som knappar så de får fler clicks. Vidrigt som användare men säkert lukrativt för sajtägaren. Nån som vet vart man kan få liknande deals? Är det en bra ide eller finns bättre betalande lösningar? tack! D |
Börja med att utvärdera din egen etik och moral!
Du ska givetvis aldrig lura användarna att banners är knappar, oseriöst! Om du betalat pengar för att köpa en sida borde du först ha skrivit en affärsplan så du har en klar bild av vad du ska med sidan till. Affärsplanen ska man skriva innan man börjar spendera pengar på saker. |
Citat:
Conny, jag har inte sagt att jag ska lura användarna med knappar som liknar banners, vill bara utforska möjligheterna samt förstår hur konkurrenter gör, kanske nåt som kan ingå i en affärsplan? ;) En av anledningen till att jag skrev här var för att få hjälp med vad jag kan göra med sidan, om jag hade en klar affärsplan hade jag inte postat denna tråd. |
Vad jag blev förvånad över var att du skrev att du redan hade köpt en webbsida/domän ..... utan att veta vad du ska göra med den....
Det vore mer logiskt att först skriva affärsplanen och sedan börja leta efter en lämplig domän/webbsida. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson