![]() |
Schenker privatpaket struligt system?
Jag har använt mig av Schenker privatpaket som köpare åtskilliga gånger och det har fungerat alldeles utmärkt tills nyligen. Nu har det hänt tre gånger på relativt kort tid att paket inte funnits hos ombudet trots att det kommit ett meddelande om att paketet kommit fram. Skickar de bara ut detta mail / sms efter en viss tid oavsett om det kommit fram eller inte eller vad beror det på?
|
Har dina paket senare kommit fram? I annat fall låter det som om paketen tagits av någon i affären.
|
Jodå, några dagar senare har de kommit fram ändå. Kan inte säga säkert den sista gången än dock :)
|
Rätta mig om jag har fel här, men vad jag har förstått så blir paketet markerad som "utlevererad" av föraren hos Schenker när paketen lastas på lastbilen. Risken finns då att föraren inte hinner leverera paketet just den dagen vilket resulterar i att ombudet kommer sakna paketet hos sig. Jämfört med Posten där ombuden själva ankomstregistrerar alla paket.
Det var ett tag sedan jag hade något att göra med Schenker, så det kan mycket väl förändrats. |
Citat:
// Olof |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson