WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Är min hemsida under "attack"? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1054818)

aabergkvist 2012-09-04 15:55

Är min hemsida under "attack"?

Hej! Kollade precis min hemsida på ahrefs.com för att se hur länkbygget hade gått.
Fick då en skrämmande överraskning, har sen den 28 augusti gått från 25 inlänkar till ca 400, och alla dessa verkar vara från porr-sökord...

Vad är detta och hur räddar jag det?

TheCheesePolice 2012-09-04 16:48

Finns egentligen ingenting du kan göra förutom att manuellt kontakta ägarna och plocka bort länkarna. Å andra sidan skadar det förmodligen inte heller.

aabergkvist 2012-09-04 17:09

Okej! ratar inte google sådana länkar?

TheCheesePolice 2012-09-04 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av northsideaxel (Inlägg 20449227)
Okej! ratar inte google sådana länkar?

De gör ingen större skillnad om du har en etablerad sida.

wingen 2012-09-05 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20449230)
De gör ingen större skillnad om du har en etablerad sida.

Som jag förstod det är mestadelen av alla inlänkar nu spamlänkar? I så fall är det självklart väldigt negativt.

foks 2012-09-05 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av wingen (Inlägg 20449302)
Som jag förstod det är mestadelen av alla inlänkar nu spamlänkar? I så fall är det självklart väldigt negativt.

Varför? Jag är verkligen inte något seo-proffs men vad jag vet straffas man inte för inkommande spamlänkar. Hade man gjort det skulle det vara väldigt enkelt att få bort sina konkurrenter ur sökmotorresultaten.

Captain Thailand 2012-09-06 07:22

Hej,

Citat:

Ursprungligen postat av foks (Inlägg 20449308)
Hade man gjort det skulle det vara väldigt enkelt att få bort sina konkurrenter ur sökmotorresultaten.

Det diskuteras flitigt på nätet hurvida det är möjligt eller inte efter "Google Penguin Update".

Personligen är jag ganska övertygad att man faktiskt (i varje fall hypotetiskt) kan stjälpa en sajt i SERP, såvida den INTE har stabil länkkraft (många länkar från väletablerade webbplatser med företrädesvis hög PR).

tartareandesire 2012-09-06 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20449405)
Hej,

Det diskuteras flitigt på nätet hurvida det är möjligt eller inte efter "Google Penguin Update".

Personligen är jag ganska övertygad att man faktiskt (i varje fall hypotetiskt) kan stjälpa en sajt i SERP, såvida den INTE har stabil länkkraft (många länkar från väletablerade webbplatser med företrädesvis hög PR).

Det tror jag också men frågan är vem som vill lägga energi på att försöka sabotera för skräpsajter :) Det skulle väl möjligen vara ägare av andra skräpsajter i så fall.

Captain Thailand 2012-09-06 15:20

Jajemen,

Googles algoritmer är nog så sofistikerade att sajter med starka/viktiga inlänkar är svåra att manipulera i sökresultaten genom mängder av "skräplänkar".

Jag minns att jag läste ett forum(på ett engelskspråkigt forum) av en person som påstod att han "sänkt" en namngiven sajt i SERP. Gissa om han fick negativ respons av andra forummedlemmar?!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson