WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Tips på ESCROW sidor? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1054696)

phattrance 2012-08-27 16:59

Tips på ESCROW sidor?

Är det någon som känner till alternativ till escrow.com? testade nyss sidan och jag får endast upp ett val när jag ska göra över pengar och det är via "wired" (bank konto) och inte via kreditkortet (visa).

Så är det någon som känner till någon annan escrow sida där man kan betala via VISA kortet?

knullis 2012-08-27 17:26

kan inte western union vara ett alternativ ?

Citat:

Ursprungligen postat av phattrance (Inlägg 20448424)
Är det någon som känner till alternativ till escrow.com? testade nyss sidan och jag får endast upp ett val när jag ska göra över pengar och det är via "wired" (bank konto) och inte via kreditkortet (visa).

Så är det någon som känner till någon annan escrow sida där man kan betala via VISA kortet?

Advocacy 2012-08-27 17:27

använd INTE WU som ett alternativ till escrow-tjänst, då det inte är det :)

det finns sedo, ecop, samt escrow's nya domäntjänst som går under annat namn (som jag inte minns just nu)

phattrance 2012-08-27 17:28

hmmm driver du nu eller?

WU är inte en escrow tjänst o speciellt WU ska man inte hålla på med om man inte känner den personen man ska gör affärer med :P

phattrance 2012-08-28 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20448426)
använd INTE WU som ett alternativ till escrow-tjänst, då det inte är det :)

det finns sedo, ecop, samt escrow's nya domäntjänst som går under annat namn (som jag inte minns just nu)

Sidorna du länkade till håller endast på med domännamn

phattrance 2012-08-28 14:08

Hur går man tillväga om man tex ska köpa något från nätet? säljaren vill ha pengarna först, men jag vägrar liksom föra över pengarna till hans konto och hoppas på att han är en håller det han lovat.

Detta handlar om en sida utan domän för ca 3000$

tartareandesire 2012-08-28 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av phattrance (Inlägg 20448497)
Hur går man tillväga om man tex ska köpa något från nätet? säljaren vill ha pengarna först, men jag vägrar liksom föra över pengarna till hans konto och hoppas på att han är en håller det han lovat.

Varför kan du inte använda Escrow? Ni måste väl bägge ha bankkonton? Det är det absolut bästa alternativet, smidigt och säkert för bägge parter.

Western Union var väl mest ett dåligt skämt förmodar jag :)

phattrance 2012-08-28 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20448499)
Varför kan du inte använda Escrow? Ni måste väl bägge ha bankkonton?

pga ett par anledningar, just escrow.com fungerar inte så jag behöver hitta andra escrow där man kan betala med kontokort (visa)

Advocacy 2012-08-28 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av phattrance (Inlägg 20448494)
Sidorna du länkade till håller endast på med domännamn

jaha.. escrow sysslar inte bara med domännamn. utgick från att det var domäner du menade, men det blir enklare om du skriver vad det handlar om :)

tartareandesire 2012-08-28 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20448511)
jaha.. escrow sysslar inte bara med domännamn. utgick från att det var domäner du menade, men det blir enklare om du skriver vad det handlar om :)

Citat:

Om han svarar på anledningen till varför Escrow.com inte är möjligt kanske det också blir lite lättare att ge lämpliga alternativ.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson