WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bekymmer med domän beställning hos Binero (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1054592)

Stahla 2012-08-18 17:50

Bekymmer med domän beställning hos Binero
 
Hej!
Satt i morse vid 06:00 och försökte beställa en domän som skulle släppas fri idag. Mycket riktigt så släpptes den cirka 10 minuter senare och efter mycket om och men så lyckades jag att beställa domänen. Har fått order bekräftelse på e-post men ingen faktura. Likadant om jag går in på mitt konto så kan jag inte hitta domänen och jag kan heller inte beställa domänen på nytt då den står som ej ledig. På iis.se (är en .se domän som det gäller) så står dock domänen som ledig.

Känns så här lagom kul när ingenting funkar och skickade ett support ärende imorse ett tag efteråt. Någon mer som varit med om att ni har fått order bekräftelse men ingen faktura samt ingen info om domänen på ditt konto?

Antar att jag får vänta tills deras telefon support öppnar och hoppas på att domänen är fortfarande ledig. Känns lite lagom kul att ställa klockan på 6 en lördag morgon och så strular det hehe..

Kruger 2012-08-18 17:59

Om den står som ledig fortfarande på IIS så regga den hos något annat ombud? om det nu är en viktig domän för dig.

Danielos 2012-08-18 19:02

Försök att hitta ett ombud som registrerar i realtid efter betald faktura via kreditkort tycker jag. Ombud där du förbetalar en summa skulle också fungera.

johan1234 2012-08-19 13:02

Tror de flesta har det så att beställningen sker direkt efter betalning. Så vid användandet av kreditkort skall de sker minuten eller minutrarna därefter.

Stahla 2012-08-19 15:54

Löste det hela via Citynetwork istället :) Och tidigare så har jag fått en orderbekräftelse + ett separat mail med faktura där man kan välja om man vill betala med kort osv. Så har funkat fel fritt innan bara att jag aldrig fick en faktura denna gång varken på mail eller i kontrollpanelen. Saken är löst nu men behövde använda ett annat ombud som sagt.

Den stora frågan var mer om någon annan har haft samma bekymmer innan?

tartareandesire 2012-08-21 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stahla (Inlägg 20447805)
Löste det hela via Citynetwork istället :) Och tidigare så har jag fått en orderbekräftelse + ett separat mail med faktura där man kan välja om man vill betala med kort osv. Så har funkat fel fritt innan bara att jag aldrig fick en faktura denna gång varken på mail eller i kontrollpanelen. Saken är löst nu men behövde använda ett annat ombud som sagt.

Den stora frågan var mer om någon annan har haft samma bekymmer innan?

Att en beställning inte går igenom direkt händer någon gång då och då oavsett registrar. Man måste alltid kontrollera att en domän registrerats direkt mot registryt. Dröjer det så kan man precis som du nu gjorde välja en annan om man inte vill riskera att någon annan person ska hinna före.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson