Citat:
Ursprungligen postat av Danski
http://www.getanewsletter.com/
Upp till 100 mail / månad är gratis och tjänsten funkar riktigt bra
|
Citat:
Ursprungligen postat av mister
Kan rekommendera både MailChimp och GetANewsLetter har använt båda men fastnat på GetANewsLetter för deras tjänst är oslagbar vi skickar ut till ca 3500 kr mailadresser per månad UTAN att hamna i något filter.
|
Sådana mailtjänster är ju inte särskilt optimala för att skicka enstaka mails. Sådana tjänster använder man om man har tusentals optins vad jag vet. Jag syftar snarare på någonting likt hotmail, gmail, yahoo, möjligtvis betalttjänst som är mer solid och man slipper bli filtrerad som spammer.
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Vad menar du med personliga mail?
Inget spamfilter i världen stoppar dig från att skicka 300 personliga, unika och egenskrivna brev. Kära *fname* räknas inte som personligt.
|
Jag menar mail där jag riktar mig till den som att jag känner den, vilket man kan säga jag gör i en viss grad. Låt mig förklara lite bättre. Alla mail har samma handling. Men alla skrivs gentemot den personen jag skriver till och därmed har den unikt innehåll.
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice
Fast man måste ha opt-in mails för att få vara med i MailChimp. Provat att maila från egen server, J?
|
Jag har prövat det (eller det beror på vad som menas med egen server, men jag tror det).
Nu är jag inte särskilt teknikkunnig när det gäller servrar, ip-adresser och sådant. Men det jag undrar är hur mycket min ip-adress har att göra med emailtjänsterna? Är det min ip-adress som används när jag skickar mail eller är det emailtjänstens? Kanske är det också så enkelt att 20 % av dom jag skickar till helt enkelt inte svarar mig, hehe och att dom gånger jag kikat om jag vart filtrerad har varit bara varit otur.
|