![]() |
Säkert med Paypal?
En snabb fråga kastar jag ut här, bedömer ni det som säkert med Paypal som betalningsalternativ, på exempel Flippa.com.
Säljer en sida där nämligen och vet inte om jag ska acceptera Paypal som alternativ för ev. köpare? Har hört att de kan få tillbaka pengarna oavsett skäl OCH på så sätt behålls sidan/koden likaså! :confused: |
Jo, du kan vara lugn.
|
ok, tack då vet jag.
|
Jag hade baserat på mina erfarenheter aldrig tagit betalt via paypal.
Använd escrow om pengarna är dig kära. Googla lite också... |
Jag skulle vilja säga att du ska vara allt annat än lugn när du är inblandad i något med Paypal. De gör precis som de själva tycker och skiter fullständigt i en. De har fortfarande mina pengar kvar som de låst och jag inte får se röken av.
|
dont do it ! handlar det om några hundralappar så visst. men inte större summor. jag sålde massa webtemplates internationellt förut via paypal.. mottagaren betalar ---> mottagaren tar emot templaten ----> mottagaren klickar på chargeback och får du automatiskt tillbaka sin betalning och säger att han aldrig fått varan han betalat för = du är maktlös
|
Har inga egna erfarenheter av Paypal, men vad jag har förstått så får du pengarna på ett snöre. Till skillnad från nubbar på midsommar, så vill man inte ha pengar på ett snöre.
|
tack för era svar, aj då det var lite det jag befarade. Läste enbart det första svaret och sen la jag in annonsen på flippa. Kanske kan man ändra nu, ska kolla.
Vad tar Escrow betalt? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson