![]() |
Startar E-butik
Hej, jag ska starta en ebutik och kollar runt i andra ebutik som finns på nätet, lite inspiration på vissa detaljer som kan vara bra att veta, men en sak jag inte lyckas fatta är vart alla artiklar kommer ifrån?
Jag kollar runt på dhgate och alibaba, men får inte alls fram mycket saker, finns det andra sidor ni känner till som man bör veta om? E-butiken kommer vara delvis presentartiklar. |
Hej.
Många företag tillämpar s.k dropshipping (googla om du vill veta mer). Det innebär att du inte har varor i eget lager utan beställer från din leverantör när du får en order. Dom i sin tur skickar varan till dig eller kund. Kan vara problem med moms och tull då kunden får betala det i vissa fall vilket det har blivit mycket diskussioner om. Men vart varor kommer ifrån är väldigt olika, finns ju både svenska leverantörer och internationella. Men som sagt alibaba, made-in-china etc. Tänk på att beställa med säker betalning om du importerar. Alibaba har ett sätt som heter Escrow så dom håller pengarna tills du godkänt leveransen, som Payson-garanti egentligen. Med vänlig hälsning, Kingcase |
jag använder tradeturkey.com, om man är intresserad av att importera från Turkiet så att säga.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson