![]() |
Ta bort avisering för "har delat en länk" på Facebook
Jag blir lite lätt irriterad på att få feeds pushade till mig från diverse bekanta med att de "delat en länk" på Facebook. Jag kan för mitt liv inte se hur jag får bort det från att hamna som push till iPhone, som "notification" etc.
Nej, jag vill inte "un-frienda" och ja, det är hela världen att få uppdateringar om kompisars blogginlägg om vad de åt till frukost, sen lunch, sen middag till min iPhone :) Nån som vet hur man gör? |
Ta bort så du inte får notifikationer på Facebook.com så får du inte heller i mobilen.
|
Erik: Jo, så är det ju. Men det går ju inte att ta bort explicit: "delar länk". Jag har i princip ingenting aktiverat för notifieringar annat än om någon skickar ett meddelande men får ändå dessa notifieringarna.
Kjette: Tack, men jag vill fortfarande ta emot meddelanden. Så jag kan inte stänga av notifieringarna helt... Jag tror faktiskt inte att det går att stänga av just denna notifieringstyp av någon anledning. Farbror Google hittade det inte heller... |
Delar de länken i din logg?
|
Jag vet faktiskt inte hur det går till men jag får meddelande om att "NN har delat en länk" och då blir den synlig i den där jordglobsikonen (bredvid meddelandeikonen) och dessutom utskickad till min iPhone.
Konstigt att ingen annan verkar ha sett samma sak... |
https://www.facebook.com/settings?tab=notifications
Där finns nog det du söker på länkavsnittet. Själv får jag bara aviseringar vid meddelanden, chatt och logginlägg. Det är väldigt smidigt så att man slipper allt jox. |
Tack, Erik, men så långt har jag kommit också. Väl där hittar jag ingen inställning för just länkar.
Nej, jag tror jag ger upp... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson