![]() |
ersätta tabell i sql-databas
Har råkat radera en blogg i en wpmu installation.
Har en sql-fil med databasen innan raderingen gjordes. Helst vill jag bara leta upp den tabell som är felaktigt raderad och ersätta en tabell i den nuvarande sql-filen (eftersom back-up filen även innehåller ett antal spambloggar som ska vara raderade) Jag har testat RazorSQL för att försöka öppna sql-backup filen jag har på min dator men får meddelande att filen är för stor. Jag har också försökt att via mySQL importera databasen för att arbeta med den därifrån men får felmeddelande. Några tips hur jag kan gå vidare? |
Kanske kan mysqldumper hjälpa, har för mig att det går att återställa på tabellnivå, men vet inte om det hjälper dig. Du kan ju ftp:a upp sql filen till den och återställa på tabellnivå om du vill.
|
Ok, ska testa det.
men lyckas inte ens ansluta till databasen. för server name skriver jag den host jag har t.ex. mysql15.kontrollpanelen.se för Login skriver jag username för databasen (som jag t.ex. loggar in i phpmyadmin med) för password skriver jag lösenordet för databasen men kan då inte ansluta till databasen med sql dumper Är det några andra anslutningsuppgifter jag ska ange? |
Hej,
Om du menar för dumper scriptet så är det väl en radda saker att skriva in i config-filen. Det var länge sedan jag installerade denna, men kolla readme. |
Jag laddade ner ett program som heter sql server dumper ( http://www.snapfiles.com/downloads/s...verdumper.html) och där ska man skriva in
server name Login och password för att ansluta men jag lyckas inte ansluta med ovan nämnda uppgifter... Men du kanske menade något annat program, t.ex. hittar jag http://code.google.com/p/db-mysqldump/ när jag söker runt. Eller något annat? |
Jag brukar använda Sequel Pro som är ett mac-program för att hantera importer/exporter både lokalt och mot en extern server.
Men du skulle kunna installera (L/W/M)AMP på din dator och importera databasdumpen och sedan leta rätt på din information i phpMyAdmin. |
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson