![]() |
Hur vanligt är det med Drop shipping?
Säljer idag en produkt via mitt AB till mindre butiker. Skulle dock vilja ha en webbutik och sälja direkt till privatpersoner, har dock ej tid med detta.
Funderar på att börja leta efter någon som är duktig på att driva webbutiker och låta hen sälja min produkt. Ni som driver webbshops, hur tänker ni om upplägget drop shipping? Vad är viktigt för er? Produkten är det inget fel på, den är mycket populär och säljs redan av andra butiker på nätet, men konkurrensen är ej mördande. |
Dropshipping är förhållandevis ovanligt (de flesta e-butiker sitter på eget lager). Men dropshipping växer och kommer förmodligen att vara ganska stort i framtiden.
Vill du erbjuda dropshipping, så tror jag dock inte att befintliga e-butiker är din målgrupp. Har man redan omaket med att lagerhålla och att packa, så gör man ingen vinning på att sälja andras produkter. Ska du leta samarbeten inom dropshipping, så tror jag du bör titta efter seo-nördar, cpc-experter och andra personer som är duktiga på e-marknadsföring, men som ogärna vill spendera halva dagen med att packa beställningar på ett lager. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson