![]() |
Spelare till Android
Någon som tips på en spelare som kan spela i Android? Jag behöver endast en PLAY och STOPP knapp. Den ska klara av shoutcast stream. Det är alltså en webbspelare jag är ute efter. Har testat nga flashspelare men får inte det att fungera.
|
Det var den rörigaste frågan jag sett på länge :-D För att klargöra; det du är ute efter är alltså en webb-baserad musikspelare som klarar av att spela shoutcast-strömmar. Den måste gå att använda med standardwebbläsaren i Android-telefoner.
Varför inte en app? |
Citat:
Jag har gjort en "app" genom http://www.appsgeyser.com/ och kopplat den till mobil.musikmixen.se .. En redig app har jag varken råd eller kunskap av att göra. Jag vill ha det enkelt. LOGGA Nu spelas PLAY - STOPP .. |
Har i helgen just gjort en uppdatering på min site med wmp, flash och html5 spelare. Du kan ju prova och se om min sida (länk finns nedan) funkar för dig i Androiden. Funkar den kan jag tipsa dig ;)
|
Citat:
Såg att du hade min gamla sida där, dansbandsdax :) Jag har fått spelaren till att visas när jag besöker sidan med webbläsaren i mobilen, men kör jag med "appen" så visas inget! :( |
Citat:
Då lär ju ditt problem vara kopplat till någon annan kod på "appen". Då får man söka mer på djupet i källkoden(kan bli klurigt) eller göra som jag gjort för iPhone (jag borde göra till Android också men har inte fått tummarna loss och har ingen sådan lur själv). Dvs anpassa en webbsida specifikt för Android, kolla useragent och skicka besökaren till rätt ställe. Är nog den enklaste vägen ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson