WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Android Ice Cream Sandwich (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1053216)

daniel_ 2012-04-26 10:32

Android Ice Cream Sandwich

Jag fick denna uppdatering till min Nexus S för drygt 2 veckor sedan och det hela kan sammanfattas i en mer eller mindre katastrof..

- Ökad batteriförbrukning
- Felaktig batteriangivelse
- Sämre/mindre användarvänlig GUI
- Sämre/mindre användarvänlig mediaspelare
- Slöare telefon
- Etc..

Är det någon som upplever denna uppdatering som bra? Kan man gå tillbaka till det gamla OS?

Vebut 2012-04-26 12:42

Det är många som har haft problem med batteritiden sedan ICS men har hört att många har löst det genom att använda upp batteriet tills mobilen dör, och sedan ladda fullt + ett par timmar.

Den beskrivningen stämmer troligtvis in på att kalibreringen av batteriet blir nollställt vid uppdatering.

Testa, och rapporterara gärna tillbaka om det löser det för dig, det löste det för ett par av mina polare.

gusti 2012-04-26 12:44

Det fungerade för mig på min S2:a

daniel_ 2012-04-26 13:03

Haha, jaså :) Det är lite smått fantastiskt att man fortfarande ska behöva göra sådana fullösningar.

Tack för tipset! Ska kolla på det :)

Xamda 2012-04-26 14:50

Nu har jag ingen Nexus, men i min Samsung S2 har denna uppdatering fungerat utan minsta problem (förutom de som följt på att man tryckt på fel plats av gammal ohejdad vana). En riktigt trevlig uppdatering faktiskt.

Har inte heller upplevt några batteripriblem (mer än de som alltid finns med en storbildstelefon...).

daniel_ 2012-04-26 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20438970)
Nu har jag ingen Nexus, men i min Samsung S2 har denna uppdatering fungerat utan minsta problem (förutom de som följt på att man tryckt på fel plats av gammal ohejdad vana). En riktigt trevlig uppdatering faktiskt.

Har inte heller upplevt några batteripriblem (mer än de som alltid finns med en storbildstelefon...).

Härligt att det fungerar bra för dig!

Jag kör på lägsta ljusnivå på displayen och det håller max en dag. Körde full ljusstyrka innan uppdateringen och den höll minst 2 dagar :)

Men ska se om ovanstående tips hjälper!

Vebut 2012-04-26 15:45

Köpte min Galaxy S (I9000) för 1,5 år sedan och batteriet håller fortfarande (när jag inte använder paketdata) upp till 3 hela dagar. Ganska skönt faktiskt. Dock talar jag troligtvis i snitt 1 timme om dagen vilket inte är så mycket.

tartareandesire 2012-04-26 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Vebut (Inlägg 20438976)
Köpte min Galaxy S (I9000) för 1,5 år sedan och batteriet håller fortfarande (när jag inte använder paketdata) upp till 3 hela dagar. Ganska skönt faktiskt. Dock talar jag troligtvis i snitt 1 timme om dagen vilket inte är så mycket.

Att prata drar dock inte så mycket batteri, det är framför allt skärmen som är energislukare på smartphones.

Lancelot 2012-04-26 23:31

Jag har en Galaxy Note, tycker ni att jag bör uppdatera till ice cream sandwich när det kommer ut för oss 3:are?

Clarence 2012-04-27 20:45

Vill du vara på den säkra sidan så väntar du ett par dagar eller en vecka och ser vad andra tycker. Det finns alltid early adaptors som vill vara först ut även om det ger en del problem. Så förutsatt att du inte är en av dom är det bättre att vänta med just ICS då många, inklusive Google själva, har haft för bråttom med den.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson