![]() |
Normalt med stora dropp?
En av mina nyare sidor som jag byggt länkar till lyckades ta sig till plats 9, sen 7 och sen 5 för att stanna på plats 5 i någon vecka. Men igår så började jag märka att sidan tappade några placeringar och föll ner till plats 8. När jag idag kollade så märkte jag att sidan ligger på plats 80, alltså helt utanför kartan!
Jag vet att jag har ställt liknande frågor tidigare. Men i detta fall så har jag kört 100% White hat förutom att jag har köpt några länkar, men det verkar ju de flesta göra nuförtiden (kvalitétslänkar). Är detta normalt och kanske en del av Google's process att placera sidan på den position som är mest optimalt och tror ni att sidan kommer komma tillbaka? Eller borde jag se det som ett direkt varningstecken att jag gjort något fel? Sidan är som sagt relativt ny, några månader gammal, och jag har byggt länkar till sidan samt skrivit 4-5 artiklar. |
Citat:
|
Citat:
Om man inte köpte länkar så skulle man behöva äga 200 egna hemsidor där man länkade till sidan man arbetar med. Det är klart att man kan köpa mindre bra länkar som placeras på ett sätt som Google inte gillar. Men i mitt fall så är jag nästan säker på att allt gått till på ett bra sätt och sidorna är av hög kvalité. Det handlar inte heller om jättemånga länkar utan 2-3 stycken. Men i och för sig så är det väl den enda tänkbara anledningen till detta plötsliga dropp. Dock blir jag förvånad om det håller i sig för då måste jag hitta andra guider.. |
Mmm sandboxad.. =(
|
Citat:
|
Den är nog uppe bland top 3 inom ett par dagar.. Tror även det finns ett namn för det fenomenet, när (oftast nya) sidor åker upp och ner likt flipperkulor för att sedan komma upp högre..
|
Citat:
Var lite orolig ett tag men då jag flyttades från plats 80 till 30 så började jag få hopp igen. Det här med SEO är kul eftersom att man aldrig riktigt vet vad som kommer hända.. |
håller tummarna =) ingen som kan ge exakt svar inom SEO egentligen. det visar sig =)
|
Här är någons historia om G-dansen. Intressant teori tycker jag, även om den inte skulle stämma :)
|
Ni hade verkligen rätt! Nu ligger sidan på en högre plats än tidigare!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson