![]() |
Största webbhotellen och hostingföretagen
Vilka är de största webhotellen eller hostingföretagen i Sverige mätt i transmissionskapacitet?
Läste nyss att Glesys uppgraderar någon förbindlese mellan Stockholm och Falkenberg på 10Gbit/s. Detta låter gigantiskt mycket, behövs verkligen det och vilka andra ligger i samma härad kapacitetsmässigt. Måste säga att jag är grymt nöjd med Glesys service. Spelar dessa i samma liga? och vilka saknas i listan. Glesys City Network Binero Loopia FS-data One.com (men de kanske inte huserar i Sverige) . . Vilka har jag glömt? |
Citat:
Vad gäller GleSYS 10Gbit lina mellan Falkenberg och Stockholm så gissar jag att det är intern trafik och "internettrafik" som ska dela lina och då är ju 10Gb ganska smart att köra. Kasta in PatrikWeb i din lista också, som jag fattar det så är deras backbone hyfsat bra. |
Vi kör Glesys och det är väldigt kraftfullt och bra.
|
Borde inte Bahnhof vara med?
|
Citat:
|
Vi har flertal 10Gbit länkar i vårt nät ut mot internet, samt vi kör även 10Gbit switchar i access på vissa noder. Så även kunderna kan få en egen 10Gbit port till sin server.
|
Tror Telias hall i haninge ligger bra till när de gäller förbindelse.
|
Med tanke på siffrorna från loopia tror ja du kan putta ner alla bugetwebbhotell (för loopia bör väl ligga högt bland dessa?). Sure, deras kapacitet kanske ligger högre ... men tar man en handfull större sajter hamnar du lätt på samma trafik-siffror som hela webbhotellet. Och dessa större sajter är väl, såvitt jag vet, koncentrerade till ett fåtal aktörer varav endast Bahnhof nämnts i denna tråd.
|
Citat:
Väldigt få övriga webbhotell i Sverige som skulle klara det. |
Aftonbladet.se, SVT, SR, Hemnet, Blocket, m.fl. ligger hos IP-Only. Dessa siter pushar tiotals Gbit tillsammans...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson