WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopia får åter rubriker i media (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1052003)

Ingo 2012-01-28 20:17

Loopia får åter rubriker i media
 
"Webbhotellet Loopia stängde av Journalistförbundets sajt efter ett missförstånd. Sajten och förbundets mejl låg nere i ett dygn. Nu står ord mot ord om vad som hände."

http://www.idg.se/2.1085/1.429136/lo...alistforbundet

Björn 2012-01-28 21:46

Om man tror på tesen att all reklam är bra reklam, så kan jag iaf inte tänka mig något mer klockrent än att råka stänga ner den webbplatsen :). Är väl mer eller mindre 100% säkert att det publiceras någonstans. Det kan också vara en riktig miss av samma orsak.

Xamda 2012-01-28 22:55

Man kan ju undra hur man orkar bråka om en tjänst för några kronor om dagen om den ligger nere några timmar (eller en dag) till följd av att man själv begärt en ändring som man inte förstår sig på...

Danielos 2012-01-28 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20431178)
Man kan ju undra hur man orkar bråka om en tjänst för några kronor om dagen om den ligger nere några timmar (eller en dag) till följd av att man själv begärt en ändring som man inte förstår sig på...

Självklart är det så att Journalistförbundet inte har förstått hur det fungerar, och jag tycker inte att Journalistförbundet kan förvänta sig full förståelse för att Loopia ska förstå vilka ändringar man är ute efter för det priset man betalar som du säger. Men samtidigt så har jag svårt att förstå att man inte säger, "vi kan göra det ni önskar men tänk på att det kommer innebära nertid".

Xamda 2012-01-28 23:54

Danielos - sant som du säger, naturligtvis skulle man kunnat påpekat att det fanns risk med det kunden vill ha utfört.

patte 2012-01-28 23:56

Loopia har i många av fallen de fått rubriker förtjänat det, men detta känns lite löjligt. Tydligen har de inte blivit av med några mail. Visst är det jobbigt när mailen inte fungerar men ett misstag kan ske. Betalar man inte mer kan man inte vänta sig snabbare support heller tycker jag.

Johan_W 2012-01-29 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20431180)
Men samtidigt så har jag svårt att förstå att man inte säger, "vi kan göra det ni önskar men tänk på att det kommer innebära nertid".

Det där är egentligen en ganska svår avvägning. Det största problemet tycker jag det är när beställaren tror att den vet vad den vill men egentligen inte har en aning. Många gånger verkar det som att man använder sig av termer som man inte har en aning om vad dom innebär bara för att det ska låta bra och då blir det oftast fel.

Kan ta ett exempel. En kund skickade in ett mail om att han ville ha ett CNAME upplagt för www.123.se till www.abc.se, vilket jag så klart hjälpte han att göra. När kunden återkom efter att det slagit igenom och var förbannad att det inte fungerade så kom det fram efter en stund att det han egentligen ville ha var en 301:a mot www.abc.se.

Därför känns det som ett stort problem med folk som är för specifika i sin begäran, det gör att man luras att tro att dom kan mer än dom egentligen gör. Hade personen i exemplet ovan bara skrivit "Jag kan inte så mycket om det här och vet inte hur man gör men jag vill att det ska bli så här" då hade det blivit rätt direkt och alla hade varit nöjda och glada.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson