![]() |
Binero support
Har haft mycket dns problem de senaste månaderna.
Kunder som inte når sidan etc. Från supporten får man oftast ofullständiga svar och inte svar på alla frågeställningar. Kan dom inte svaret så kan dom iaf förmedla detta. Igår kom jag inte åt en specifik sida hos Binero, skickade en ticket med en skärmdump. Idag får jag kort och gott svaret från Binero supporten: "Jag har sett dumpen, men jag kan nå sidan." På vilket sätt hjälper det mig som kund? Är det bara för att djävlas eller är vissa så korkade? Sist jag kommenterade problemen här, så fick jag meddelande av Kjette om jag hade några tickets på vad jag menade. Han tyckte det borde följas upp. Tog mig tid och gick igenom skickat korgen med en del tickets. Och frågade om han tänkte kolla på det, har varit sten dött. Inte intressant tydligen. Men tillräckligt intressant för att skicka mig ett meddelande. Oändligt svårt som kund att ha ett sammanhang eftersom historiken i konversationerna sparas. Men det kanske är meningen. Visste du att om du vidarebefordra nya uppgifter i ett ärende så hamnar din ticket sist i kön? Supportsystemet andas 1990-tal. Säker lätt för binero i på deras sida men för kunderna är det svårt att veta vad som sagts och inte om en tråd blir lång eller man har flera ärende som inte är ovanligt hos Binero. Har varit kund sedan Aleborg tiden och det har gått rakt utför vad gäller support, och antalet incidenter som inte fanns då. Det händer dock att man får bra svar, men det överskuggas av det dåliga. Binero är överrepresenterade här bland ärendena här. Är det fel hos Binero, eller är felet alla kunder här som upplever problem? Behöver det vara mer problem för man är stor aktör? Synd det medför så mycket jobb att flytta speciellt om man har många domäner. Frustrerande. Och har ännu inte drabbats av 2.0, men det kanske är stabilt nu? Så ny kund, jag kan efter utvecklingen under dessa år absolut inte rekommendera Binero i nuvarande skepnad. Hälsningar Uppgiven Binero kund. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Ang Loopias reservkraft så har jag en polare i elbranchen här i stan som för två år sedan jobbade med "ett stort j***a dieselaggregat" enligt honom. Så jag antar att de har fixat det.
|
Har skickat in ett bra antal ärenden till Binero, oftast domänärenden och faktura. Sist i december skickade jag 5 stycken samma kväll, då det var verkligen olika ärenden.
Alla hanterades korrekt och inte var det något problem att hålla de skilda. Jag förstår vad det är du har problem med vad gäller ärendesystemet de använder - det fungerar väl och så som hos alla andra som använder ett ticket-system. |
Dom brukar svara på mina tickets riktigt snabbt. Ibland är svaren som du säger, korta och inte ett svar på frågan.
Sitter i skiten med domänproblem as we speak. Deras är inte snabb. |
Citat:
Du hade kanske tur och någon tog tag i det vid detta tillfälle. Sista tiden har det faktiskt fungerat bra, men historiskt har det inte varit något vidare. |
Citat:
Nej, inga problemärendet, men fakturaärenden på olika plan; mest önskemål av speciellt slag. Allt löstes till stor fördel för mig i alla fall. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson