![]() |
Portföljen publicerad
Efter mycket om och men ang att "go public" så har jag äntligen lagt upp min portfölj.
Det borde väl räcka egentligen? Stilrent, inget "plåtter". Utan jag visar vad jag har, vill någon kontakta så får dom maila via länken. http://www.arsundawebbinvest.se |
Enkelt! Snyggt!
|
Snyggt!
Texten på bilderna var lite suddiga - Kanske använda vanlig text/html för att skriva istället för att skriva på bilderna i ditt bildredigeringsprogram? |
Jag gillar den tyvärr inte.
Jag må vara en konkurrent till dig, men jag vill gärna ge dig lite tips ändå. 1) Gillar inte logotypen alls. Vad jag förstår, så är du programmerare, och inte designer, eller hur? Tycker ändå att du skall försöka lägga ner lite mer tid på logotypen. Lite mer stilren kanske? Vad gör hunden där förresten? Representerar den företaget på något sätt? 2) Vart kontaktar jag dig? Kanske en lite enkel navigation skulle förenkla saken? EDIT* Ahaa, man var tvungen att läsa texten, och ha muspekaren över texten "här" för att kunna förstå hur man kontaktar dig. Gillar inte det! Antingen en annan färg på länken, eller en navigering skulle underlätta. Även ett webbbaserat kontaktformulär skulle nog vara uppskattat! 3) Visningen av dina tidigare hemsidor skulle kunna vara bättre. Dom är små (man ser knappt vad som visas på bilderna), och dom ligger även för tett intill varandra. Aningen större bilder, och lite mer utrymme skulle vara skönt att se. Kanske en enkel förklaring på vad du har gjort på siterna vore att föredra. 4) skulle gärna vilja läsa lite mer om dig/företaget. Vad gör du? Vad kan du erbjuda mig? osv. Vem är du? 5) Sidan utstrålar heller inte speciellt seriositet och trovärdighet. Fundera gärna lite på vad som skulle kunna höja mitt "köp"-humör. :) Kommer säkert på något annat senare, och du får gärna kontakta mig personligen, om du har några frågor, eller vill starta ett samarbete. Jag är mer av en designer än programmerare, bara så du vet. :) Du får gärna höra av dig i framtiden om du vill ha feedback på framtida arbeten också. Ställer gärna upp för mina kära wn-vänner! Oavsett konkurrent eller ej :D Med de vänligaste hälsningarna, Fredrik Jonsson |
Citat:
Kul med en konkurrent, vilket område konkurerar vi? :) 1) Ang. min befattning inom webben så är jag varken direkt programmerare eller designer - jag investerar i hemsidor och skapar hemsidor! 2) Skall förbättra kontaktmöjligheterna. 3) Meningen med länkbilderna är inte att man direkt på bilden ska få med all information om sidan. Hur den ser ut och vad den innehåller. Utan det är mer en snabb liten publicering av min portfölj. 4) Jag har från första början aldrig egentligen inte haft någon anledning att berätta om vem jag är eller vad jag erbjuder eftersom det är mina hemsidor "som sköter jobbet". 5) Eftersom jag själv inte direkt säljer någonting så hänvisar jag till svar 4. Men jag ska ha dig i åtanken om jag skulle vilja ha hjälp med någon design som mer är rätt till sitt ändamål! :) Tack! |
Hej igen! Jag misstolkade ditt "arbetsområde". Jag läste inte första raden tillräckligt noga antar jag :)
Då du inte "skapar" hemsidor på samma sätt som en webbdesigner eller programmerare, så behöver du, som du sa, inte beskriva hemsidorna på samma sätt som "vi" förväntas göra. Men jag håller fortfarande fast vid att logotyp, och bild-uppläggen behövs göras om. Men det är helt och hållet upp till dig själv. Jag hade gillat att se större bilder, och mer utrymme. Även en finare logotyp hade inte skadat. :) Även en webbbaserad kontaktformulär hade inte skadat, som jag sa tidigare. Behövs inte så mycket annat. Formuläret kan presenteras redan på startsidan om ni vill det. :) Enkelt och snyggt :) |
Citat:
|
Kör bilden som en bakgrund på exempelvis <h2>-taggen :)
|
Gör tumnaglarna större, förutsatt att merparten av dina besökare inte använder smartphones eller skärmar med extremt låg upplösning.
Bilden i logon (på en hund?) skapar bara oreda. Jag tror att din logo skulle bli både tydligare och proffsigare om du inte hade någon bild alls. Du bör lämna lite mer information om dig själv, än bara en e-postadress. Du är med andra ord för anonym. Vill du inte skriva ut ditt organisationsnummer med anledning av att det även är ditt personnummer, så bör du i alla fall skriva att bolaget innehar f-skatt. Ännu bättre om du skriver vad du heter, så att man vet vem man mailar. "Maila mig på namn@domän.tld" är alltid bättre än "Maila oss på info@domän.tld". Ingen gillar telefonköer och opersonlig kundtjänst ala Telia. Har du möjlighet att besvara mail personligen, så visa det. |
Citat:
Ang. opersonlig kundtjänst så passar detta inte in på min verksamhet då jag inte har några kunder och således ingen kundtjänst. Om jag inte skulle ha möjlighet att besvara mail så skulle jag inte skriva "så maila här". Jag besvarar 100% av mina mail. Mvh Magnus |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson