![]() |
auto inloggning till Binero?
Hej,
jag har tänkt att via vår adminpanel ska man kunna logga in på sina binero-mail som öppnas i en iframe. Problemet är att den då först kommer till inloggningen. JAg vill kunna "posta" inloggningen via tex aspx.cs... dvs jag vill kunna i min posta anv och lösenord till sidan INNAN jag ladda den i iframe, på så sätt kommer användaren direkt till sitt mailkonto... går detta att göra? finns det någon script som klara av detta? |
Var kommer kundernas Binero-lösenord ifrån? Ska du spara dem på din site?
|
Citat:
|
jag har extremt svårt att se att Binero skulle tillåta en sån integration. Kör en integration mot Roundcube som du hostar istället, den authar mot pop/imap och har färdiga moduler för SSO.
|
Citat:
ex. jag ÄGER www.test.se sen kan vilka som helst bli medlem på min sida. alla får i sintur en epostadress som är fö[email protected]. dvs, JAG äger fortf alla mailadresser... så då lär inte binero ha något emot detta... jag får väl dela med mig av mina anv och lösenord om jag vill |
Citat:
|
Det finns imap / pop3 klienter i PHP.. Vet dock inte hur mycket av dem som fungera i binero miljö. Har själv funderat på att skriva en pop3 / imap klient bara för test inloggning uppgifter med.
Citat:
|
Då är väl bättre att du gör en mailalias system, dvs som vi hade på linux.se förut, dvs användare få ett mailalias , som var @linux.se , som sedan vidarebefordrar mailen vidare till riktigt epost adress.
Jag antar att @test.se är en slask tjänst, dvs man skall kunna ha en tmp mailadress? Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson